torsdag 3 juli 2014

Åh så mycket....

... man måste göra innan man är klar och kan åka iväg....
- men just nu sitter jag och vilar till Ernst på tv, kanske är det första och enda gången jag får lyssna på Ernst när han pysslar om kring i sitt lilla hus... man vet ju inte riktigt om tvn i båten kommer att funka.... jag lyssnar mer än jag tittar för samtidigt gör jag en massa andra saker... bloggar, kollar Facebook, mailar kunder osv

I köket har jag stökat med musli- jag gör alltid egen nu för tiden av nötter, mandlar, solros, pumpafrön, kokos och annat gott och blandat..... den blir alltid olika och alltid god... jag brukar ha med mig till kollegorna på fredagsfrukostarna och de gillar mina muslin också....

Och så har jag stekt köttfärs som jag ska vaccas när den kallnar, jag ska vacka lite kycklingfileer också, vaccningen gör att det håller sig lite bättre och så läcker inte påsarna när de tinar i kylen.... jag försöker att frysa mycket av maten det gör att kylen blir kallare.....

Annars är det mesta färdigpackat nu och jag ser fram emot att sluta lite tidigare i morgon, plocka iordning det sista och i lägenheten och sen åka iväg...

4 veckor på båten... ska bli skönt, roligt och spännande...

Jag vet inte vart jag kommer men vet vad vi drömmer om för resmål, när jag kommer hem igen vet jag, då kan jag berätta det för er också...

Passar på att önska alla en skön härlig sommar- nu kommer solen och värmen hit också...

TJingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar