tisdag 1 juli 2014

Packat...


- idag tog jag värsta listan, och tjocka plånboken och åkte till coop vid Bromma Blocks som är den stora matbutik som är närmast jobbet.
Där strosade jag hylla upp och kyldisk ned och fyllde mina kassar- så skönt med scannersystemet när man ska handla mycket..... över en timme tog det att fylla mina fem kassar till bristningsgränsen....

och naturligtvis blev det avstämning, men som tur var bara den lilla så tjejen som skulle kolla min ärlighet behövde bara blippa sig igenom 10 varor- när jag utan anmärkning kunde gå ut till bilen störtregnade det.....

Både jag och min älskling hade köpt med oss jordgubbar så vi åt lite gubbar med vaniljyoghurt innan vi åkte ned till båten med alla mina matvaror.... Det verkar som att vi kommer ha så vi klarar oss ett tag utan att handla och det är bra för på fredag åker vi ut på semester och affärerna finns inte så tätt ute till havs, det är därför vi bunkrar. På fredag köper vi det som ska vara färskt- bröd, frukt och grönsaker och sånt....

Det är skönt att åka ner och packa allt efter det blir klart med packningen, nu är det bara våra kläder och personliga saker kvar.... alla paddor, datorer, laddare och annat viktigt man inte kan leva utan....

Kanske har vi sån tur att vi inte har någon täckning ett par dagar- det ska bli lite skönt, men jag undrar hur min lilla gubbe ska klara det.... han sitter alltid med näsan över en teknisk manick, speciellt om man kan surfa med den....

Dagen på jobbet var lite seg, men på kvällen hände det allra roligaste- sonen ringde från sin resa med  barnbarnen som är på väg till Legoland, roligt att prata med dem alla och höra att de har det bra och roligt...

och så kom mina nya armband till mitt fitbitarmband. Jag fick det i present när jag fyllde år, det fanns bara grått eller svart i affären då, men på hemsidan har jag sett att det finns i flera färger och häromdagen såg jag att det fanns bla ett limegrönt att beställa i England, det var lite spännande om det skulle hinna komma innan jag åkte, men idag kom det så nu kan jag byta färg när jag vill.....och matcha med mina andra gröna Forevergrejor......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar