fredag 19 juli 2013

Jag har semester...



Jag har semester. Nu har det redan gått en vecka, men jag har tre veckor kvar. Vi är som vanligt ute och seglar.
I dag har vi kommit till Timmernabben i Småland och i morgon ska vi fortsätta mot vårt första mål Karlskrona.
Fast egentligen tänkte vi att vi skulle till Gotland och Gotska Sandön, tyvärr tänkte inte vädergudarna det utan ser till att blåsa ordentligt och åt fel håll....  Det är därför det inte blivit någotsolligetimmarsön än. Förmodligen blir det inget heller i alla fall inte om det är så här det ska blåsa.
Men vädret kan man inte klaga på för solen lyser på mig dagarna i ända.... när det blir för varmt i den är det skönt att det svalkar lite på sjön.

Idag var det lite väl guppigt och vi surfade fram på vågorna. Sen fick jag den stora glada nyheten- jag har blivit farmor, lilla Alexander har kommit till världen och pustar ut med mamma och pappa efter den långa förlossningen.
På kvällen gjorde vi en cykeltur på de lite skrangliga cyklar de lånar ut här i hamnen, sen pratade jag med min yngste son och fick dåliga nyheter... Så just nu är det många blandade känslor.... Först lyckan över den lilla nya, sen oron över de lite större, hur ska det bli nu med allt?
Just nu är det inte lite jobbigt att vara så långt hemifrån, att inte kunna göra något....
Visste mina killar är vuxna och lever sina egna liv, men hönsmamman i mig vill ju hjälpa till och att allt ska bli så bra som möjligt för alla.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar