fredag 5 juli 2013

Förkylt....

Jag har fått årets sommarförkylning. jag hoppas att den inte sitter i hela sommaren nu.....
just nu ligger jag i sängen och pustar ut efter en jävulsk vecka som som vanligt rusat iväg alldeles för fort.
Vad jag gjort?

Mån och tisdag var det bokföring av juni månads verifikationer, det har varit många transaktioner mellan bolagen pga av aktie och vinstudelningar, stora låne växlingar, hyresinbetalningar osv och allt måste bli klart nu för nästa vecka skall halvårsbokslutet vara klart och avstämt....
"vi" har köpt en fastighet, och ett nytt affärsprogram, en dag körde vi iväg vår tjänstebil för omklistring av dekaler på den med nya loggan, idag fick vi åka och hämta den...

Månadens alla energifakturor damp ner på en och samma gång och en stor hög post som lämnats hos en av våra grannar och legat där en månad för grannarna har ingen postutdelning och tittar aldrig i lådan. Det var fullt med förfallna fakturor och jag fick extra jobb med att ringa runt till leverantörer och beklaga att de inte fått betalt och se till att de får det snabbt.
Och så fick jag ringa till både bring/ citymail och posten och klaga men tror ni att någon av de sa att de tyvärr lagt posten fel för de orkade inte ta sig tio meter längre på gatan?

Kollegorna som går på semester idag har spurtat på och sprutat ur sig underlag för att vi ska kunna fakturera allt....

och så har jag gjort allt det där andra, handlat, gjort fika, frostat av frysen, kalkat av kaffebryggare och tekokare.....ja jag orkar inte tänka på allt....

Det känns som jag förtjänar att vara lite mer än vanligt fredagstrött....öm i axeln är jag efter fästingssprutan jag tog häromkvällen och så den här förkylningen....

Nej nu ska jag inte ligga här och gnälla och klaga..... nu vill ja ha mat- gubben har handlat- grillad kyckling blir det, det ska bli gott för nu är jag hungrig, jag hann bara sluka en ost och skinkmacka till lunch innan jag vrålkörde till Norrtälje för att hämta firambilen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar