fredag 15 november 2013

tredje/ nionde

Fredag och den 3.e dagen av 9 av clean&leanprogrammet som började med att jag blev riktigt lurad och lite sur på mig själv.....

Vi vaknar ju av klockradion ett par minuter före sex, i morse vaknade jag när stockholmsradion redan börjat så jag kunde inte säga godnatt till vakenmänniskan som sa godmorgon utan det första jag hörde var trafik Mia som berättade hur fruktansvärt halt det var.
jag har inte bytt till vinterdäck och sa till kärestan att det nog var lika bra att komma iväg tidigt för att kunna lusköra och ändå hinna handla till frukostmötet....
Men det var ju inte alls halt på mina vägar och när jag kom till jobbet var det 20 minuter tidigare än jag behövde, fast jag stannat och handlat- mest sur var jag för att jag inte packat in vinterdäcken i bilen så jag kunnat få det där hjulbytet gjort....

Det nya ekomomiprogrammet klurar fortfarande til det för oss, idag skulle vi skicka betalningar och plötsligt hade en gammal välbekant leverantör tappat bankgironumret i kundkortet och betalningen skulle gå ut på postanvisning..... jag som längtade hem och ville gå tidigare fick jobba över en lite stund så allt blev klart.

idag har jag i alla fall varit mycket piggare och inte alls varit sugen eller hungrig, jag blev tom försendat till lunch för att inte magen kurrade... och i kväll fick jag ju byta ut min shake mot en lättare måltid... och för längesen bestämde vi att vi skulle äta tacos ikväll och jag tog Dukanvarianten- tacofärs och grönsaker, så det kändes nyttigt....

Lite soffhäng och tv tittande och som vanligt nickade jag till en stund.... I morgon blir det fasta till frukost/lunch och en lätt middag, lite städ och pyssel här hemma, lite plock med aloewa jobbet och förhoppningsvis en cykeltur för i morgon ska solen skina- men först blir det sovmorgon- till minst kl 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar