onsdag 25 maj 2011

3.e dagen...

3.e dagen av attackfasen vaknar jag och konstaterar att för en gång skull är jag inte hungrig med det samma jag slår upp mina blå - det känns inte alls dumt men lite ovant...
Jag har sovit hela natten och inte varit uppe och kissat en enda gång på hela natten så jag var ruskigt kissnödig så det blev inte så länge jag gosade med min älskling innan jag tog mig upp, kissade och ställde mig, med lite tvekan på vågen.
Blundade ett par sekunder innan jag tittade på siffrorna samtidigt som ett stort leende spred mellan mina kinder...
Jag har gått ner 1,5 kg på två dygn!!!! Vilken härlig känsla!
Frukost blev Dukangröten av havrekli- första gången jag smakar denna delikatess- det var gott som havregrynsgröt ungefär och riktig snabbmat den tar bara 1 minut i mikron.
Lunch blev en snabbt hopkokad fiskgryta: 1 bit lax, lite gös fick koka i en 1/5 buljongtärning, sen rörde jag ner lite kesella och dill.....
Middagen blev en omelett av 2 ägg med skinka och kalkon.
Tror jag klarar mig resten av dagen nu, kanske tar jag lite vaniljyoghurt lite senare....

I helgen ska vi ut och segla, så jag har suttit och planerat maten för de dagarna, så vi kan åka och handla allt vi behöver, det är ju en hel del att tänka på i början men jag har tur som går över i Crusingfasen på lördag- det känns som om valmöjligheterna och variationsmöjligheterna ökar betydligt nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar