söndag 29 maj 2011

Det har varit helg....

Första helgen på Dukandiet har varit lite annorlunda än vanligt, men det har gått utan problem att följa dieten...

På fredagskvällen var det middag hos svärfar, han visste inget om hur jag äter nu och hade gjort flygande jagkob- innan vi kom dit hade jag laddat med keso blandat med skinka och kokt ägg och väl framme plockade jag ut kycklingbitar ur ungsformen- svärfar tyckte nog jag var lite konstig som tackade nej till vin, nötter och dessert och inte ens åt ris..
På lördagen seglade vi till Mariefred, det var kryss och då är det svårt att laga mat men jag hade gjort tunnbrödsrulle till min älskling och en galett/rostbiffsrulle till mig som vi åt under seglingen. Så här gjorde jag min rulle:

Först stekte jag galetter- det blev 6 st. medan de svalnade gjorde jag en kesorödlöksröra.
jag la en bit gladpack på bordet och placerade ut galetterna bredvid varandra så de bildade en stor kaka som jag bredde med ett tunt lager senap innan jag lade ut 4 skivor rostbiff över hela galettytan.
så lade jag över kesoröran och några gurkskivor...
med hjälp att gladpacken gjorde jag sen en rulle av alltihop, precis som en tunnbrödsrulle

Det var mitt första mål med grönsaker eftersom jag gick från attack till Crusingfasen just den här lördagen, och min rulle var jättegod och kommer att bli ett recept som jag kommer använda och modifiera flera gånger eftersom det var praktiskt att ha att äta på språng....
Vi hade bestämt oss för att äta ute och jag hade sett fram emot en cesarsallad utan dressing och brödkutonger, men det blev en fisk och skaldjurssoppa och eftersom jag inte visste hur den var gjord blev det att jag fiskade upp fisk och skaldjursbitarna och lämnade resten till kocken..... jo det var lite fusk men jag tror jag valde det bättre alternativet...

I morse regnade det när vi vaknade, men så fort det slutade droppa drog jag på mig kläderna och tog en halvtimmes stavgångspromenad före frukosten och hemseglingen....
Vi stannade på landet och tände grillen på bryggan, det blev entrecote och sallad i solen innan vi fortsatte hemåt...

i kväll har jag ungstekt två kycklingfileer med kalkonbacon, på tv var finalen av mästarnas mästare och jag glömde totalt bort att jag hade mat i ugnen- baconen blev lite väl knaperstekta jag får peta bort de värsta när jag äter i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar