torsdag 26 maj 2011

Njutit av en god lunch

Någonting jag njuter av är att äta utomhus, det har jag gjort idag. På jobbet har vi en stor altan i solläge och när jag nu har med mig lunchmat hemifrån så går det lätt och snabbt att värma och sätta sig.

Lunchen bestod av rester av fiskgrytan jag åt i går som jag toppade med en klick kesella smaksatt med havssalt, peppar och dill och ett hackat kokt kallt ägg.

God mat och skön avkopplande miljö.... kan man ha det bättre?

I helgen ska vi segla och blir borta hfredag - söndag så igår var det matplaneringsdag och på hemväg idag blir det inköp. Jag har planerat och gjort matlistor i många år så det är inget konstigt med det, men nu måste man ju tänka till lite- planen ser ut så här:

Fred frukost: Havrekligöt med lite minimjölk
Lu: Kycklingfilé
Mi: Middag hos svärfar, men jag grundar med ägghack i keso innan och äter bara de proteienr han lagat
Lörd frukost: Vaniljyoghurt, 1 ägg och kokt skinka
Lunch: Dukanpannaksrulle fylld med keso och rostbiff
Middag på restaurang eller vid grillen ( jag går över till Crusingstadiet på lördag och hoppas på en cesarsallad )
Söndag Frukost: vaniljyoghurt och makrillfilé
Lunch: Tonfisk med kokt ägg och kesoröra m dill
Middag: kycklingfilé m hack av mager stekt bacon och en sås av kessella smaksatt med keso

En liten grovplanering inför helgen- laddar förståss med lite goda mellisar också och har plats för improvisationer här och var, me eftertanke ska det inte vara några problem att följa programmet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar