tisdag 31 maj 2011

Dag 4/ 63

I morse fick jag lite "flingor" på lättfilen- vet inte om jag gjorde något fel men så goda vet jag inte om jag tycker att de blev. Att äta filen med havrekli och kanel/ ingefära på tycker jag är godare. Det kommer kanske en dag jag vill ha nåt som knaprar lite då vet jag hur jag ska göra i alla fall..

I går kväll hade jag lite köksjobb, bla så provade jag att bara Carls bröd, det var riktigt gott, jag hade tänkt göra hamburgerbrödbullarna också men hade inte ägg så det räckte till både det och frukosten idag, så de bröden får jag baka en annan dag. Jag har också fixat lite färskost- lät lätt naturell yoghurt rinna genom ett kaffefilter, delade smeten som blev i två delar. En kryddades med havssalt och rosépeppar, den andra med dill& gräslöksdipp och färsk gräslök. Ska bli ett gott alternativ för mig med lite Carls bröd eller stekpannebröd när de andra äter kex och dessertost.

Idag har jag varit till sjukgymnasten- fick en ny idag och hon körde hårt med mig, när jag kom hem hade jag lovat älskling att vi skulle ta en cykeltur- 1,5 timme var vi ute och cyklade på härliga skogsvägar i trakten...så nu känner jag mig mycket nöjd med min dag. När vi var hemma blev det middag på balkongen- räkmacka, Det var sååå gott, vi älskar räkor min älskling och jag!

maten idag  blev:

Frukost: En skål med lättfil, dukanflingor och en liten skiva carlsbröd med skinka
Lunch: Ungsstekt kycklingfilé med knaperstekt bacon och tsatziki
Middag: Räkmacka- Vi delade på en påse räkor, jag hade provade dukanmajonäs till. man kunde knappt se någon skillnad på våra räkmackor och det var riktigt gott....

I morgon är jag ledig, jag ska handla och fixa lite inför helgen bla ska jag göra lasange och ett alternativ till broccoli & skinkpaj och så ska jag göra stekpannebröd till mig... fem dygn hemifrån = noggrann planering... jag är lite orolig för att jag kommer vara utan våg och inte kunna se hur det går, å andra sidan- semestern närmar sig med stormsteg- lite orolig är jag hur jag ska kunna hålla koll då- fyra veckor i segelbåt, jag tror inte jag får ta med mig vågen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar