söndag 11 augusti 2013

I morgon är det dax

Första morgonen på länge som klockradion kommer väcka mig kl 6 och jag måste masa mig upp och åka till jobbet...- det är dax att få rutiner igen.
Det är också dax att ställa sig på vågen, dra åt tumskruvarna, spotta i nävarna och ta tag i det som skall tas tag i....
Jag bävar för att ställa mig på vågen..... Hu!

Men jag har förberett mig i morgon börjar jag min 5:2 fasta igen, det gick ju så bra före semestern..... Nu ska jag kombinera med Dukan och morgondagens måltider är förberedda och morgondagens kalorier noga uträknade- det kan inte gå fel.....
Jag tänker fasta mån och ons och ha proteindag på tisdag och fredag den här veckan. men framöver kommer jag köra fasta måndag och torsdag och försöka få till veckans proteindag på torsdagens fastedag......

Jag tycker om att ligga steget före med planeringen, det känns skönt att veta på morgonen vad man ska äta på kvällen... min sambo blir ibland överraskad när jag frågar på förmiddagen " vad ska vi äta till middag?" Vi delar ju ofta på matlagningen men medan jag tänker ut i förväg verkar det som om han tittar in i kylen vad som finns och sen lagar han till det..... å andra sidan är jag duktigare på att se möjligheter av olika rester och slattar i skåpen...

Just nu är det lite konstigt i våra matförråd, en del grejer finns fortfarande i båten sen semestern, jag tänkte tex koka mig en soppa med röda linser till morgondagens lunch.... men linserna är kvar i båten tillsammans med kexen sambon ville ha till kvällsteet i går, ketchupen och majonäsen tex...

Jag förväntar mig en lite jobbigare höst på jobbet än vangligt så det är npg bra att vara fokuserad, jag antar att de första dagarna går åt till att komma igenom ogjorda arbetsuppgifter och sortering av papper av olika slag.... men sen rullar det nog igång...kaoset....

På tisdag börjar yogan, på torsdag är det tupperwereparty och på fredag åker vi ut med båten- det ska tävlas på lördag.... Det känns nu som om veckan kommer gå fort...

Nu släcker jag lampan- och hoppas att jag kan sova gott i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar