tisdag 27 augusti 2013

Morgonrunda

I morse vaknade jag lite tidigare än vanligt, kära gubben skulle iväg på jobb och jag vaknade av hans väckarsignal.
Åh så skönt att få ligga kvar och dra sig, tänker kanske de flesta.... Ja jag med ett par minuter, sen kände jag hur pigg jag var och gick upp. Klädde mig i träningskläder, startade sportstracker programmet och gick ut på en morgonpromenad.
Det har blivit något konstigt fel på musikspelaren i min iphone, den fastnar på en låt i taget och spelar den om och om och om igen, även om jag gillar sspellistan i den så blir det ju lite tjatigt så jag startade istället podradion och lyssnade på Erik Haags sommarprogram istället, det var trevligt med lite prat och så var det ju musik då och då också....
Jag var bara ute en halvtimme, det var en underbar morgon i morse, alldeles vindstilla och Mälarens vatten låg som en spegel, inte minsta lilla krusning syndes på vattnet.

I går hade jag fastedag då hade jag soppa med mig att äta till lunch med mig, när jag kom till jobbet hade burken läckt ut i kassen och jag hade tappat halva matransonen..... Det gick bra ändå tack vare att jag hade Total grekisk yoghurt i kylen på jobbet som jag tog som efterrätt....
I dag behövde jag inte ta med mig någon lunchmat, för jag hade bestämt mig för att ta en sallad i restaurangen och äta med mina kollegor - det blev en västkustsallad som innehåller bl.a. Räkor, kräftstjärtar och lax och eftersom det är yogadag i dag hade jag med mig kesofrutti att äta vid fyratiden.

Ikväll gick yogan riktigt bra, jag börjar hitta de glömda musklerna igen och övningarna börjar funka, jag har också märkt att jag inte är lika stel längre eller har lika ont som jag hade från början... Nu är det två år sen jag började med yoga..... När jag tänker tillbaka på den första terminen märker jag att det är stor skillnad på mina prestationer på mattan...
Natten efter yogakvällen brukar jag sova så gott, och nu är det dags att släcka lampan.

God Natt, Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar