onsdag 7 augusti 2013

Bara några dagar till....

...får jag leva semesterlivet....sova tills jag vaknar, äta när jag är hungrig, klä mig som jag vill och då tänker jag kanske mest på att jag har så lite kläder som möjligt på mig. .... Bada när och så ofta jag vill.....
Sista veckan nu börjar vi säga saker som, idag är det sista kvällen vi kan grilla, ikväll är sista naturhamnen, idag är sista frukosten, glassen, middagen osv på den här semestern, det är inte alls lika roligt som när man räknade de första av allting man gjorde.....

Det har varit en fantastisk semester med ett otroligt fint väder, jag har inte använt minregnjacka en gång, fast det regnade en dag när vi förflyttade oss, men då slapp jag vara ute.... Jag har inte tagit på mig långbyxor förutom joggingbyxor en enda gång, ingen bh och ofta inte ens trosor.... Det kommer kännas väldigt obehagligt att sätta på sig vanliga kläder på måndag när jag ska till jobbet igen..

Det har varit fyra sköna lata veckor och förutom att åkt i båten, skött en del sk marktjänst har jag inte gjort så mycket speciellt- det har varit fyra veckor av riktigt latandes och avkoppling, och mycket badande, så här mycket har vi inte badat de tidigare somrarna....

Det känns som vi varit borta länge, fyra veckor är en lång tid att vara hemifrån, jag längtar hem lite nu och speciellt längtar jag efter att träffa barnbarnen, speciellt vill jag träffa den lille pojken som fötts medan jag varit borta.
Jag undrar hur mycket post det kommit, och hoppas att det inte kommit några räkningar jag glömt betala och att det kommit något fint kort eller roligt brev..... Jag funderar på mina blommor, det brukar inte gå någon nöd på dem för svärfar vattnar, men några av orkidéerna slog ut precis när vi åkte, jag undrar lite över hur mycket blommor det blev.....

Men till jobbet längtar jag inte alls- jag har haft mardrömmar ett par nätter om att jag blivit arbetslös.... Det vill jag inte bli igen, men jag anar att det kommer att bli en händelserik höst.....

Men ännu är det göra dagar och kvällar kvar av semestern, de tänker jag njuta av.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar