lördag 31 augusti 2013

Ett minus är ändå ett minus....

I dag är det ledig lördag, just nu ligger vi på svaj bakom en ö för vi ville ha lite lä i natt när vi kom igår kväll, så vi la oss inte vid bryggan där vi brukar.... Men det var nog en liten felplanering för i natt vaknade vi av att det blåste hårt och gungade, alldeles svart var det ute och regnet bara öste ner....
Vi bedömde läget som att det skulle mojna och lugna ned sig snart och att vi låg bra som vi låg.... Jag hade svårt att somna sen, försökte lyssna på podradion och kanske somnade jag till en stund ( jag lyssnar på Olof Rölander&Rikard Olsson)... För jag vaknade till och förstod inte vad de pratade om, då stängde jag av och lyckades somna, vid tretiden.
Så idag är jag lite seg och sömnig.

Gubben skruvar och kopplar med nya instrument till båten och när han är klar ska vi åka in till bryggan, där en annan för oss okänd båt plötsligt ligger på "vår" plats. När vi landat ska jag ta en långpromenad, här finns många fina stigar att gå på, och vårt svampställe, fast i år finns det väl knappast någon svamp kan jag tro...

På lördagarna är det egentligen vägdag men eftersom jag inte är hemma idag ställde jag mig på vågen i går morse, efter två veckor med 5:2 fasta har jag gått ner 1 kg. Inte nåt viktras direkt min kropp har tydligen inte alls bråttom, men ett kilo är ju ändå ett kilo- och det ska ju vara bättre med en sakta viktnedgång har man ju hört.....

Nu ska jag ut och hänga funderar och vara hopp i land Kalle- ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar