onsdag 14 augusti 2013

Proteindag- glöm de....

I går skulle jag ha proteindag- jag var så inställd och förberedd på det. Hade gjort både frukost. lunch och en lättare middag som jag tog med mig till jobbet.

Lättare middag för på kvällen skulle höstens yogatermin starta och då bör man äta fyra timmar före, så det gör jag vid halv fyra tiden på tisdagarna och så tar jag lite kvällsmål när jag kommer hem halv tio.

Till frukost fick jag festa på ett ägg och kokt skinka, lunch var en galett med en kvargröra och kräftstjärtar och min tidiga middag var lite kyckling och kesoröra....

Allt gick bra hela dagen, Åh vad jag är duktig som kan hoppa in i det här efter semestern berömde jag mig själv....

På eftermiddagen avslutades arbetsdagen med att jag och en kollega åkte till vår nya fastighet, vi skulle kolla skyltar och mattor och sånt så att vi kan planera inför övertagandet. Vi gick runt och ut och in och tog massor med bilder och mått på sånt vi var intresserade av.
När vi var klara satt jag i bilen och åt min kyckling och kesoröra innan jag åkte till coop i Bromma för att handla lite mat till gubben och helgen.

Det är jobbigt att handla mat i okända affärer, man hittar ingenting dessutom hade jag ingen lista skriven och hade proteinhjärnan med mig.... den gick trögt....

När jag var på väg till kassorna snappade jag åt mig en flaska mineralvatten för jag var törstig, och bredvid den fanns en glassdisk.... glassarna ropade till mig- "ta mig!, nej Ta mig! jag är mycket goare"
Efteråt kunde jag inte förklara hur det gått till, men i bilen hem hoppade en glasspinne in i min mun, inte en av de största men där rök den proteindagen....

Hemma la jag mig på sängen med vår TNS apparat, jag ville ge axeln en omgång innan yogan, kanske den skulle mjuka upp sig lite innan det var dags?
Jag tror det hjälpte lite för det gjorde inte så ont, men jises vad jag är stel och otränad nu..... det fanns övningar som absolut inte gick att göra--- det kan ha varit för att jag hade cementhäcken på mig.

Efter yogan var jag jättehungrig och på vägen hem tänkte jag att det skulle bli gott med lite kvargröra och kanske ett ägg, men när jag kom hem satt kärestan och drack choklad och åt mackor....
Då blev jag så sugen, och gjorde mig en macka med leverpastej och hällde upp ett glas med lättfil...

Jaha ja- det var den proteindagen det- proteindagen jag glömde.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar