tisdag 13 augusti 2013

Skrovmål

I går var det min första dag på jobbet efter semestern och den första fastedagen enligt 5.2 metoden som under sommaren har blivit lika het som sommaren har varit.
Jag provade ju redan före semestern för att se om det skulle kunna vara någonting för mig, och då gick det ju bra så i går startade jag min morgon med att ställa mig på vågen.
Hua! säger jag bara, jag har gått upp ett par kilo till och nu känns vägen mot målet nästan som en hägring långt där borta i framtiden....
Sen blev det bara grönt te, kaffe och vatten att äta fram till lunch när jag åt mitt skrovmål på bilden.
 
Det konstiga var att jag som alltid vaknar hungrig inte alls var hungrig på morgonen, jag klarade mig ända till timmen före lunch utan frukost innan det började knorra i magen....
 
Skrovmålet bestod i 50 gr färsk spenat, 100 g tomat, 20 g rödlök, 1 kokt ägg, 50g feta ost som jag kryddat med basilika och 1 tsk olivolja, och så fick jag efterrätt 60 gr blåbär.
 
Sen var jag mätt och nöjd.
 
Till middag blev det kycklingfilé, lite riven morot, lite tomat och en bit paprika som jag njöt av på balkongen i kvällssolen. och sen smaskade jag i mig 100 gr honungsmelon på kvällskvisten.
 
Totalt kalori intag:474.
 
Väldigt nöjd med dagen satte jag mig och planerade inför resten av veckan, lite olika saker gör att jag måste tänka till lite extra, jag gillar att vara förberedd.... idag blir det en riktigt Dukansk proteindag.
 
Det tar lite tid i början när man ska planera och räkna ut vad kalorierna ska räcka till, men det är ju bara två dagar i veckan, man har förhoppningsvis lite tid någon av mellandagarna att tänka ut nästa dags mat.
 
idag blir det:
Frukost: 1 kokt ägg + 3 skivor kokt skinka
Lunch: Galett toppad med en röra av kräftstjärtar, kesella, minikeso och lite rödlök.
Midddag: Kycklingrester sen i går med lite minikesoröra - yogan börjar i kväll så jag äter middag här på jobbet vid halv fyratiden...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar