onsdag 21 augusti 2013

..och tiden går...

Den går fort nu, alldeles för fort... tiden bara rusar fram, och jag med den. Jag tycker att jag har fullt upp att göra hela tiden, både på jobbet, borta och hemma, mest på jobbet och borta och alldra minst hemma...

Jag märker att det är så när jag ser att jag inte ens hinner blogga någon längre, inte ens något litet varje dag...

Vad har jag haft för mig sen mitt senaste inlägg då jag glömde min proteindag? jo jag hade proteindag dagen efter utan problem, sen kom det en fastedag och den fastedagen gick som på räls- det var så härligt att konstatera att jag klarade den, trots en lite stressigare dag än vanligt och en väldigt sen middag- jag klarade det-!

Så nu är jag igång med fasteintervallet.. mån och tors = fasta, onsd = proteindag och lördag är min fria dag när jag till och med kan dricka ett eller annat glas vin....
De andra dagarna tänker jag köra så mycket Dukan som möjligt enligt fas 3....

Och prio ett: jag måste få lite fart under fötterna och komma ut och röra på mig..... Yogan har ju börjat och jag måste ha ett väldigt kort muskelminne för det var himlar vad svårt det ska vara att få upp kroppen i skulderstående eller plogen....
Kanske är det viktökningen som ligger mig ifatet, men sååå tung har jag ju inte blivit att jag inte ska orka lyfta kroppen från golvet- det är ju löjligt.

I förrgår, måndags gjorde jag min andra fullt godkända fastedag och det gick lika bra som i fredags, kanske har jag kommit in i tänker nu...?

På söndagskvällen förberedde jag mig med en spenat och broccolisoppa jag hittat på Ulrika Davisssons blogg http://ulrikadavidsson.se den blev jättegod. Jag tyckte jag var smart när jag gjorde hela satsen som jag åt två gånger av på måndagen och en gång på tisdagen innan yogan och så finns det kvar till fastedagen i morgon- sånt gillar jag, att ligga lite före....

I morse låg jag inte alls före på något sätt, efter att ha sovit min skönhetssömn kunde jag konstatera att jag inte hade en aaaaning om vad jag skulle äta idag, det fanns inte någonting som skulle kunna tas med till lunchlåda. Jag får åka till coop och köpa nåt bestämde jag mig för....

Men det blev inte så, det blev en pastarätt med räkor och lax och grönsaker.... ingen proteindag förståss, men det tänkte jag ändå ha på fredag den här veckan. Det är inte ofta jag äter pasta numera senast var det nån gång under semestern, så det kanske händer en gång var sjätte vecka, tänk förut kunde jag vräka i mig bara kokta makaroner med smör och kryddor på flera gånger i veckan.... och tyckte att det var jättegott..
Numera är jag inte så förtjust i pasta men någon gång kan det vara gott.

I kväll blir det lite lättare middag, kanske lite spenatsoppa och rökt lax?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar