onsdag 28 augusti 2013

Sommardate i city

Den här onsdagen har susat förbi, jag kan knappt minnas allt jag gjort idag och jag förstår inte riktigt vad alla grejer jag plötsligt håller på med kommer ifrån.... Ja de har ju varit mina uppgifter sedan länge, men jag förstår i te riktigt varför alla ska göras samtidigt helt plötsligt.....

Nästa vecka kommer vårt nya ekonomiprogram, då har jag räknat med att det blir mer att göra, nu undrar jag hur jag ska hinna allt jag gör idag medan jag lär mig allt det nya..... Men förmod,igen behöver jag i te fundera så mycket mer på hur jag ska minska mitt minussaldo i tidsbanken...

Ibland händer det att jag får till det så att jag kan göra det jag vill när jag vill. Jag vet inte vem som kom på det först... Jo tänker jag efter var det hon som ställde frågan: skulle vi inte träffas och äta formen yoghurt medan det var sommar?
Jo, det tyckte jag att vi skulle och så började jag titta i min kalender och så kom vi fram till att just idag skulle passa bra....
Så jag tog kortare lunch och utnyttjade min sommarflex och åkte in till city och träffade min kompis Mona eller Amonazon som hon också kallas.

En trevlig stund, mitt i folkströmmen på Drottninggatan tog vi varsin kopp kaffe och pratade om allt mellan himmel och jord, kul att träffas Mona, det gör vi om snart....

När jag kom hem förberedde jag mig inför morgondagens fastedag med att koka soppa av broccoli, spenat, purjolök och lite pumpa. Pumpa blev det för jag trodde det var gul zucchini, jag fick en av en kollega vars lilla son odlat i landet i sommar, men när jag skar i den märkte jag att det nog inte var det jag trodde.... Så nu tror jag att det är pumpa.... Det spelar nätet så stor roll, soppan blev god och det var ju huvudsaken.

1 kommentar:

  1. Nu bytte jag från Safari till Chrome på iPhonen, får se om det funkar att kommentera nu då.
    Nästa gång vi träffas kan vi inte sitta ute, tyvärr så är den årstiden förbi.

    SvaraRadera