lördag 11 juni 2011

Dag 15/ 63 . Namngivningsfest....

Minsta barnbarnet - Viktor hade bjudit till trädgårdsfest idag. På årets hetaste dag var det namngivningskalas med den närmaste släkten och några grannar. Mamma hade gjort paj och sallad och sen serverades kaffe och tårtor.... Farmor, som är jag hjälpte till med markservicen och försökte hålla huvudet kallt med hjälp av mycket vatten i glaset. Jag gjorde så gott det gick och valde bort mycket av det goda, men en liten tårtbit blev det till mig. men jag petade bort pajdegen och åt bara fyllningarna och jag tog ingen dressing på salladen så jag inbillar mig att jag skött mig bra.
I morse vägde jag mig och vågen stannade på 85,2 vilket var 200 gr mindre än i går så det kändes helt ok. Det känns bra nu....


Frukost: Proteindrik, 1 kokt ägg och 3 skivor kalkonpastrami
Mellanmål: 1 glas vaniljlättyoghurt
Lunch/ Middag: fyllningen i köttfärs, lax och västerbottenostpaj och sallad u dressing+ I liten bit moussetårta
Kvällsmål: Lite hemgjord kardemummaglass ( vaniljlättyoghurt, kesella o kardemumma ) ett par små skorpor

Den här veckan har det blivit alldeles för lite motion, i morgon tänker jag ge mig ut på en morgonpromenad. Nästa vecka ska jag försöka komma ut varje morgon vid halvsex tiden- Älskling åker på semester på måndag och jag tänkte passa på att köra lite extra hårt innan min semester börjar....
Jag är lite bekymrad över hur jag ska följa upp min viktnedgång under semesterseglingen..... ska ta en del mått i slutet av veckan så jag har någonting att jämföra med....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar