tisdag 14 juni 2011

Nu har jag varit flitig...

Har tillbringat några timmar vid spisen och köksbänken. Först gjorde jag middag- Ungstekt torsk och så med ägg och örtkryddor. Hälften blir min lunch i morgon.

Jag strimlade 2 kycklingfileér som jag kryddade med salt och curry innan jag fräste dem i pannan- det blir lunch på torsdag och fredag med en kesoröra som inte är gjort ännu, men i morgon kväll ska jag till min pappa och då känns det bra att slippa göra torsdagslunch sent i morgon kväll när jag kommit hem.

När jag ändå var i farten gjorde jag en rabarberkaka och lite rabarberkräm att ha i morgonfilen- jag kokade bara ihop rabarbern i lite vatten och sötade sen med canderel strö.

I morse hade jag ställt yoghurt att rinna av i ett kaffefilter- 1 lite avrunnen lätt naturell yoghurt blandade jag sen med en halv burk kesella, saltade och pepprade och delade smeten i två delar- den ena kryddades med krossad rosépeppar den blir kanongod röra till grillat kött- den andra kryddades med dill och gräslök det blir ett gott alternativ till bredbar ost på carls bröd eller som bas i röror till fisk eller skinka.

När ändå ugnen var igång gjorde jag en smet carls bröd så nu har jag lite bröd också.... jag vet inte om jag gör något fel med brödet- det blir så platt och konstigt...

Nu står alla mina alster på avsvalning och jag ska göra lite kvällsfika - det blir en kopp te och rabarberkaka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar