söndag 12 juni 2011

Stressig söndag

Jag skulle ha åkt till Skansen med barnbarnen i dag men eftersom det varit så varmt de senaste dagarna sköt vi på det besöket. Vi tyckte att det skulle bli för jobbigt i värmen att gå runt på djurparken och djuren skulle nog sova i skuggan och inte visa sig... och vad blev det? Jo, på förmiddagen var det ju perfekt Skansen väder, men då var det väl sent att ändra sig för älskling hade förstått att han skulle få sällskap och hjälp med allt han behövde göra....
Efter frukosten  städade jag kylskåpet och sen tog vi en cykeltur- åtta km senare var vi hemma igen och hann bara kissa innan svärfar ringde på dörren och det var dax att åka och handla. Svärfar och älskling det de skulle ha med sig i båten och jag det jag ska äta i veckan.. Det blev bara bra och goda saker- grillad kyckling, köttfärs och kalkonbacon, ja och så mera keso, kesella och ägg förståss.
2 gånger har vi varit till båten med grejor och i farten glömde jag bort att jag skulle äta lunch- och att jag inte druckit vatten som jag borde under dagen.
Resultatet blev att jag var sjukt hungrig och blev grinig vid halv fyra tiden.... min älskling undrade vad det var för fel eftersom jag var så olik mig och när jag berättade att jag var hungrig plockade han fram grillen.....
Efter middagen på balkongen blev jag pigg och glad igen och vi planerade lite på vår resväg på Göta Kanal.
Nu ska vi snart ner med det sista lasset grejor- sen ser jag fram emot kvällsfika- tror att det blir en kopp choklad på minimjölk i kväll....

Frukost: Dukanplättar med vaniljkeso
Lunch:
Middag: Grillad Nötytterfilé med färskost kryddad med gräslök och örtkryddor samt en sallad med isberg, ruccola, gurka, tomat och gul paprika
Mellis: 1 glas vaniljyoughurt
kvällsmål: Choklad på minimjölk och några skinkskivor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar