torsdag 23 maj 2013

Ännu en...

..proteintorsdag- det har jag inte tänkt på på hela dagen, jo att det är torsdag förståss har jag haft koll på, men inte att det var en proteintorsdag....

Ändå är det just det jag har haft idag- bara ätit proteiner och det har gått så bra så från frukost till sena kvällen, det här har jag ätit:

Frukost- kalkonskivor och kokt ägg, 2 msk minikeso blandat med 1 dl lätt yoghurt och hela linfrön och 1 msk havrekli.
mellis på förmiddagen= 1 kokt ägg
lunch: Skinkomelett
mellis på eftermiddagen: några skivor rökt kalkon
och till middag vankades det makrill blandat med minikeso och dill

Lunchpromenaden blev av- jag fick sällskap av två kollegor och vi pinnande på den lilla rundan som är 2,5 km. När vi kom tillbaka stängde jag av sportstracker programmet jag kör med i iphonen och såg att vi gått mycket rask- tempot låg på genomsnittetn 7,1km/h.

Dagen på jobbet gick i flygande fläng och dagen gick fort och var innehållsrik, när jag kom hem var jag ganska trött och efter middagen föreslog sambon att vi skulle vila oss en stund innan vi åkte till coop.
Han somnade meddetsamma och snarkade medan jag först roade mig med att kolla igenom de där provsvaren jag fick i tisdags och jämföra dem med proverna från i november- det var riktigt rolig för flera av dem har blivit bättre tom.... och redan då sa den läkaren att jag skulle vara vaksam på blodtrycket.....

Och så var det min förhoppning att göra något bara för att jag hade lust- jag drog i gån en ny ljusbok i storytell- Fjärilseffekten av Karin Alvtegen med författaren som uppläsare.... jag gillar hennes böcker och har dem alla, och man skulle ju kunna tro att det är extra bra när författaren läser sin bok, men jag gillar inte alls hennes röst eller sättet hon betonar orden på- det är synd, men jag tänker ändå lyssna på den- hon har en förmåga att få ihop bra historier....

När lilla gubben sov på maten laddade jag ner en avslappningsapp till min jobbnalle som jag lyssnade på.... den var inte så lång och progammet handlade om att tänka på något bra man gjort under dagen eller något snällt man sagt till någon, efteråt kände jag mig pigg och vi styrde kosan mot coop för att handla till helgen.
Inköpen åkte vi sen med till båten innan vi åkte hem och packade våra personliga väskor, i morgon åker jag direkt till båtklubben från jobbet- det ska bli lite skönt att komma bort över helgen....

Så jag kan nog påstå att det blev en bra torsdag till slut, nu ska jag sova-

GoD Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar