fredag 24 maj 2013

Stress stress stress...

... och somliga undrar varför jag fått högt blodtryck.

Så fort jag vaknar är de där- tankarna på allt jag ska hinna och inte får glömma.. jag vet att det är fel men jag kan inte styra över tankarna och blir frustrerad och irriterad på allt som stör mig på min väg....
bilar som kör i fel fil i rondellen, eller inte blinkar när de stannar eller svänger, trafikljusen som slår om till rött just när jag närmar mig dem.... saker jag har glömt ta med mig ( ofta lunchen) grejer jag kommer på måste fixas..... stackars sambon som råkar stå i min väg eller frågar fel fråga.... osv osv

Stackars sambon, hur ska han förstå att jag älskar honom som jag säger när jag far fram som en furie och skriker och skäller...?

När jag berättade för mina närmaste kollegor om mitt koleriska humör nuförtiden, tittar dem bara på mig, det hade de aldrig kunnat ana....
att jag är sån när jag är hemma...
de ser inte hur trött jag är av allt som händer när jag kommer hem och kan vara mig själv....

Det är väl tur det- men sambon tycker jag synd om, han har det inte lätt just nu...

Den här veckan har jag ialla fall kommit in lite på rätt kurs igen, jag har ätit enligt Dukan och både motionerat nästan varje dag, gjort lite avslappningsövningar och försökt se till att göra något varje dag bara för att jag vill.....

Det känns som det gått bra den här veckan, och idag gjorde jag ett hopp upp på vågen och konstaterade att jag väger 1.6 kg mindre än efter förra helgen.
Nu hoppas jag att jag kan hålla mig i skinnet i helgen, så att jag slipper se siffror som vänt upp igen.

Vi ska ut och segla och då är utbudet på mat begränsat så maten brukar inte vara det stora problemet utan bristen på rörelse....
å andra sidan ger det tillfälle till bra avkoppling från min stressiga vardagsmiljö.


                                                                     Ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar