måndag 27 maj 2013

pippip surr surr

jag har blivit uppkopplad, med sladd och med knappdosa.... var tjugonde minut piper det till två gånger innan det börjar surra om mig.... de ska kolla mitt blodtryck under ett dygn.....

Men jag känner mig mycket piggare och gladare än jag gjorde för bara ett par veckor sen...
Undrar en del på varför jag mådde så dåligt och vad det är som gjort att jag mår bättre...

Jag har också funderat lite på en annan sak, för 40 år sen, just i helgen som var blev jag och mina barns pappa ett par.... just på lördagen före mors dag var det dans i folkparken där jag bodde....
Tänk om jag vetat då att det var en kväll som skulle forma så mycket i mitt liv....
Speciellt i går på mors dag funderade jag på det här... om inte det hände som hände då, för så länge sen hade inte mina barn funnits och inte mina härliga barnbarn...
Nej jag kan inte ångra att jag gjorde de val jag gjorde då....

Lite nyfiken är jag på vilka resultat alla blodtryckstagningar ger, jag ser ju inte vad det blir under tiden.... men det känns lite typiskt att efter en lång period av stress så har jag äntligen fått lugn i kroppen....

Idag har det varit proteindag och jag tycker att jag klarat det galant.
Frukosten bestod av kokt ägg och skinka och ett stort glas vatten med pressad citron i.
Till lunch blev det ungskokt lax med lite keso blandat med purjo och salladskrydda och till middag serverade jag mig en dukanpannkaka med skivad kycklingkorv och mjukost på.

Efter middag åkte vi till båten och fixade lite av de saker som gick sönder i helgen och eftersom sambon idag lämnat in seglet på lagning och beställt en ny spinnackerbom känns det som att vi är på rätt väg igen...

I morgon ska jag lämna in blodtrycksmätaren tidigt på morgonen och på lunch väntar ett gynbesök, och på kvällen är det dags för yoga- en fullspäckad proteindag alltså, därför ska jag se till att komma i säng tidigt i kväll....

Godnatt allesammans....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar