onsdag 29 maj 2013

obra val...

Flera dagar har jag haft kjol och bara ben, det har jag idag med, men idag var det inget bra val- helt klart helt obra.
Jag fryser om benen och nu regnar det ute också, alltså kommer det inte vara så skönt att gå till garaget när jag slutar....

Fast å andra sidan är det inte så långt till garaget så den biten klarar jag nog, tur att det inte var idag jag skulle in till stan på läkarbesök...

Nyss kollade jag in väderprognosen- det ska regna hela kvällen och hela natten- det är inte så bra för vi måste till varvet och ta undan de grejor vi har ligger där ( ställningen och stöttorna till båten) för från helgen är varvets plan förvandlad till parkeringsplats åt alla som ska till Kanan och bada.
Det är liksom dealen med komunen - båtarna får vara där på vintern och bilarna på sommaren.

Men sen, när det har regnat klart i natt, då ser det ut som det blir soliga dagar och kjolväder igen....

Kan man få den där soldagen i sittbrunnen den här helgen som inte blev av förra helgen kanske, och så kan man bestämma vilken kväll man vill bli bjuden på grillmiddag hos en av sönerna också....

Annars är planen i kväll att jag ska städa och plocka lite hemma, jag har liksom inte kommit in i sommarlunken än när jag tar det lugnt på måndagen, städar och tvättar på tisdagen, träffar barnbarn på onsdagarna och handlar och packar båten på torsdagen så vi kan komma iväg redan på fredag.....
Just nu är det mesta fortfarande kaos och det dyker upp saker som skall fixas och jag har inte betat av de där grejorna som blivit ogjorda.....
spåren av de obra valen jag behövt göra ett tag för att få till det....

Idag ännu en Dukanproteindag och hittills har den varit helt ok.
Frukost- kesofrutti
Lunch- galett med kycklingskivor och mjuklättost
mellis- kokt ägg
middag- ? jag vill så gärna steka lite köttfärs till i kväll och lunch i morgon....

Det var lite hipp som happ med maten i går och till lunch blev det bara en burk makrill och två kokta ägg.....sen kom jag på att det ju vara yogakväll och att jag borde äta innan 4, och då sprang jag ner till mat på jobbet kylen och köpte lättyoggi och 0% grekiska yoghurten som jag blandade ihop för att inte hungra ihjäl....

Men nu är det alltså Onsdag, nu vänder veckan mot helg, i morgon är det bara två dagar kvar...

Ha en härlig och mysig lill lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar