onsdag 15 maj 2013

Fullproppat

Tisdagens schema var fullproppat från morgon till kväll... när jag såg allt jag skulle göra och hinna förstod jag inte hur jag skulle få ihop det- men det gick...

Det började med bilbesiktning- redan 7.20 var det dags. På bilbesiktningen kan man nu koppla av med kaffe och frukt medan man väntar- det gjorde en medbesiktande gubbe som satt i en soffa och såg lite smått orolig ut, "tack, men jag vill vara med och kika", svarade jag när mitt kaffeerbjudande kom upp...
Och så gick jag bredvid bilen och tittade på och småpratade när bilen kollades. Det gick bra, precis som jag förväntade mig.... en fem år gammal bil ska man väl inte behöva vara orolig för?

Det blev en kortare lunch så att jag skulle kunna gå tidigare med gott samvete, jag skulle ta tunnelbanan in till city på läkarbesök.... ännu en ny läkarmottagning, ännu en ny läkare och jag som inte hittar i stan så bra- en sak har jag förstått- runt Drottninggatan finns många läkarmottagningar och jag har besökt flera av dem med varierande resultat- tack vara den sjukvårdsförsäkring min arbetsgivare betalar för mig.

Tunnelbanan gick smidigt, jag hittade utan att behöva leta, fick ett bra bemötande och träffade doktor Jonas som skickade mig till labbet och på EKG, skrev remiss för 24 tim mätning av blodtryck och hjärtultraljud och till gyn. och bokade in ett återbesök nästa vecka.
Det känns skönt att jag tog tag i det här nu... om ett par veckor vet jag om det är något vajsing på tanten och om det går att göra något åt det...

Sen tog jag tunnelbanan tillbaka till bilen som stod i Mörby Centrum och åkte hem, eller nej jag åkte till båtklubben för där var lilla gubben och ville ha lite hjälp med bojstenen som just nu är hans projekt....
Jag var jättehungrig efter stressen inför läkarbesöket och det var ganska längesen det varit lunch och valde att göra något jag aldrig gjort förut- svängde in på en bensinmack och köpte mig en korv med bröd...

Det var den dukandagen det....

Vid halv sjutiden kom jag hem, tog fram damsugaren och drog runt i lägenheten innan jag tog en dusch och packade min övernattningsväska, pussade god natt på lilla gubben och åkte till mins små älsklingsgubbar för att vara sovande barnvakt....

1 kommentar:

  1. Jag tror inte en korv med bröd som nödlösning EN dag gör någonting, det är när nödlösningarna kommer dagligen som det påverkar negativt.
    Hoppas det inte är några stora fel på tanten, bara något litet som är superlätt att fixa.
    Håller tummarna för dig.

    SvaraRadera