onsdag 22 maj 2013

Barnbarnshelg

                                         Helgen var vikt åt barnbarnen- gubben hade jour så vi kunde inte åka ut med båten, så det passade ju bra.
Det började med att jag åkte och hämtade minstingen på dagis. Jag unnade mig tom lyxen att kompa 1 timme och sluta tidigare. Vis av läxan från förra gången det begav sig, ville jag ha tid på mig utifall jag skulle bli sittande i köer den här gången också.
Men det flöt på bra och det värmde extra i hjärtat när jag kom in på dagisgården och den lilla pysen kom springande mot mig över gården med armarna utsträckta och ropade... "Miiiin faaaajmoor, nu kommer miiin faaaajmoor". Sen promenerade vi hem till sandlådan, middagen och leksakslådan.
Till slut somnade han i mina armar.....och jag kunde bära upp honom till sängen och pusta ut.

På lördagsförmiddagen blev jag hämtad vid halv tio av Linus & Hampus bil med mamma och pappa i och så åkte vi till Skansen där vi stämt möte med minstingen Viktor och hans föräldrar- det var dags för sommaren nya rutin sen barnbarnen kom till världen- Farmorsdagen på skansen.
Vädret var kanske inte det bästa. det blåste snålt och var lite väl svalt, men det regnade inte som det gjorde en annan gång och det kan vara lite jobbigt på Skansken om det är för varmt också....

Linus&Hampus följde med mig hem på kvällen och sov över, för deras föräldrar åkte på kryssning på tu man hand. Killarna gilalr att sova hos mig- det är något roligt med att bädda i bäddsoffan av någon anledning, tycker de. Hampus somnade ganska tidigt men Linus låg och tittade på nästan alla bidrag i eurovision.... sen började omröstningen och då somnade vi båda två.....

När vi vaknat och ätit frukost på söndagen gjorde vi matsäck och åkte till Järvastaden och Mulle Meck parken. Det är en fantastisk fantasipark med miljöer man känner igen från böckerna om Mulle Meck. Det är alltid fullt med folk och barn där och bor du i Stockholm och inte varit där vill jag tipsa om den. Vi var där i två timmar och alla lekstationer provades- ja utom raketrutchkanan, den var lite för spännande för killarna- roligast var den lilla dammen där många barn blötte ner både skor och strumpor när de hoppade i vattnet.

Att det var intensiva dagar kände jag på kvällen när änglarna hämtats och åkt hem... då satt jag mig i soffan med fötterna i högläge- jättetrött, men lycklig att ha fått rått om mina små älsklingar.....                                                                                                                                                                                                                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar