måndag 13 maj 2013

En måndag...

jag fattar ingenting- för bara nån månad sen kändes det som om jag satt av mycket av min arbetstid... nu är det full fart från den stund jag kör in min bil i garaget tills jag kör ut den igen en stund efter min ordinarie tid är slut.... det blir lite extra tid mest varje dag nu...

Idag var det måndag och början på en ny vecka, och på nåt sätt har jag tagit mig upp på vågen och spåret igen...
men det var inget roligt att ställa sig på vågen i morse- jag har skrivit upp någonstans vad jag vägde, men jag tänker inte berätta det här förrän jag kommit tillbaka på den rätta vägen ordentligt....

men jag förstår varför vårkappan jag köpte förra året känns lite trängre i år.....

Så nu blir det strikt Dukan i ett par dagar, idag blev det en dag med lite grönsaker för det var lättast att ta salladsresterna från söndagsmiddagen.... men fast jag var oplanerad i morse så har dagen gått bra, jag känner mig riktigt nöjd för jag har inte ätit någon av finchokladen jag köpte av chokladfresterskan idag, och trots att jag var sjukt godissugen när jag åkte till biltvätten motstod jag den frestelsen också och åkte hem och gjorde kesella med funlight till mitt kvällskaffe....

Så jag klappar mig på axeln och säger "Duktiga Jag"

I morgon är en annan dag- tänker mig att den ska bli en proteindag, lunchlådan och mellis är förberett för nu kör vi.....

Dagens dukan
Frukost: Kesogalett med skivad kalkon och liten klick 5% philadelphia ( jag hade ingen kesella hemma utan bytte den mot keso på prov- det gick finfintbra)

Lunch: Salladsrester med isberg, tomat och gurka, kokt lax från söndagsmiddagen.

Mellis: keso

middag: galett och kassler

kväll: kaffe och kesella med funlight


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar