tisdag 7 januari 2014

Attack 1/3

Idag var det dags att sätta igång med det mesta, i trafiken syntes det att många avslutat sin ledighet för i morse var det mycket mer trafik, alla kollegorna var tillbaka, jag hade planerat att träna med min kompis S och så startade jag min attack.

Hade planerat maten och packat min väska med både mat och träningskläder och ställt in mig på att det skulle bli en kamp.... kampen mot allt jag inte skulle få äta på ett tag men som skulle dyka upp och sukta mig på de mest otänkbara ställen....

Men...

Så blev det inte, det blev en helt ok dag, och så här har jag ätit på min första attackdag:

Frukost: kokt ägg, Forever ultra ( proteindryck ) och 1 dl aloevera gel ( mitt egentillåtna avsteg/ tillägg )
Lunch: Kycklingfilé rester från gårdagens middag och keso blandat med curry
Middag: 2 kokta ägg, 1,5 dl keso
Kvällsmål: proteinshake

Efter jobbet åkte jag direkt och tränade, just nu provtränar jag på Curves som är en cirkelträning för kvinnor- upp till 500 kcal/ pass säger de att man kan förbränna under ett pass som består av olika stationer med styrketräning för hela kroppen varvat med plattor där man hoppar, studsar, springer på stället på olika sätt man själv bestämmer.....
Som sagt, nu provtränar jag få se om jag fortsätter, men nu i januari ska jag köra där två gånger/ vecka och simma en gång. Förhoppningsvis ska väl det programmet fixa lite bättre styrka och kondition åt tanten....

Sen blev det lite planering med S- i maj ska vi till London tillsammans på Forever Rally- ett stort event för distrubitörer från hela världen- När jag först hörde talas om det, när jag började mitt aloe vera jobb vara jag inte alls intresserad av att få biljetter dit, men S har jobbat på och förtjänat två biljetter från företaget och har bjudit med mig.... och såklart vill jag åka med och ser fram emot det nu när jag har chansen.

Jag kom hem lagom till mästerkockarnas framfart på tv, i kväll blir det tidig kuddkramning- dels blev det på tog försent i går kväll, dels är jag lite trött.... men jag är väldigt nöjd och belåten med min första attackdag- inte ett dugg hungrig har jag varit och inte ett dugg sugen på alla de där sakerna jag trodde skulle fresta mig.... det har varit en bra dag helt enkelt...

Vi hörs i morgon- Go`natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar