söndag 12 januari 2014

Lördag- Söndag

Söndag kväll och summering av en helg som gått otroligt snabbt., den helgen då vintern ( äntligen ) kom, med både snö och kyla.

Den har innehållit både det ena och det andra, men har den haft ett tema så har det varit kontakt och möten med människor.

Lyckades få sova till niotiden i går, kanske var jag uppe för länge igen, tror inte jag kom i säng förrän vid tolvtiden i fredags för jag tittade på en hel film utan att somna.....
Frukosten blev en variant av keosfrutti- keos, balansyoghurt m blåbär och kesella...

Sen gjorde jag veckostädning som den här veckan också innebar att städa bort alla julsakerna när det var klart förtjänade jag lite lunch- en galett med kalkonkött på, vatten och lite kaffe smakade bra.

På eftermiddagen skulle vi hämta sambons barnbarn som vi skulle vara barnvakt åt för föräldrarna skulle ut och förlusta sig, när vi ändå skulle ut och åka tog vi en sväng till Barkarby, om ett par veckor fyller min pappa 80 och vi har tänkt ge honom en snöslunga i present och just nu hade Jula ett riktigt bra erbjudande på en sån maskin. Pappa bor ensam i villa i ett litet samhälle, han har inte så mycket att skotta men det räcker till för en åldring även om min pappa just nu är väldigt pigg, så lär inte han bli varken yngre eller starkare framöver... och snö, speciellt blöt är tungt att skyffla undan.....

Theo hade fått bestämt middagsmaten som blev köttbullar och potatismos, jag åt bara köttbullarna och sallad till och såååå gott det var med grönsaker efter fem dagars proteinintag....

Idag var jag bjuden på brunch på Högberga gård ute på Lindingö. Det är genom mitt nystartade företag jag jobbar i ett nätverk där de som jobbat bra och nått ett visst mål blir bjudna på brunch efter varje kvartal vi nått målet, ett mål som var det första mål jag satt upp att klara när jag startade min buissiness i september och hörde talas om det här.
Det är ett trevligt gäng tjejer som träffades, många har jobbat länge med Forever och några av oss är lite nykomligare, men jag har alltid känt mig välkommen i gänget och det är härligt att få möjlighet att knyta nya kontakter, få nya tips och råd och hejarop på vägen. Eftersom det nu är nytt år har det pratatas en hel del om målen för året-- och alla är överrens, 2014 kommer bli ett spännande, roligt och arbetssamt år... men så kul.

När jag kom hem gjorde jag snabbt en kladdkaka för vi skulle få besök av segelkompisar som bjudit oss till Orsa- Grönklitt vid månadskiftet, vi skulle planera lite för vår skidresa. Jag är alls ingen stjärna på att åka skidor, faktiskt är jag livrädd för att ställa mig på ett par slalomskidor, men man ska ju utvecklas här i livet och det gör man genom att utmana sina svagheter har jag förstått, så nu får jag ju tillfälle att inse att jag kan klara av det här med... kan man lära sig segla ska man väl överleva på ett par skidor ett par dagar. Tänk om jag inser att jag gillar det- vad jag då har gått och lurat mig själv i alla år....

Klockan börjar bli mycket den här kvällen också så jag ska ta och avrunda och stänga datorn. I morgon blir det proteindag och jag har laddat matsäcken med ungskokt lax och keso/kvargröra med purjo och gräslök. Jag har också laddat med Ultra protein så jag kan göra mig lite mellis. På kvällen ska jag på möte i stan och tar med mig en galett och kalkonkött så jag kan göra en rulle och äta innan mötet så det slipper kurra så högt i magen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar