fredag 10 januari 2014

Proteindag


Sov dåligt i natt, var uppe och kissade flera gånger, den sista vid tretiden och jag kunde inte somna om hur jag än försökte, när jag sen somnade till slut, var det jättesvårt att vakna när det var dags att gå upp.... suck!

Stressig morgon, för på fredagarna har vi frukostmöte på jobbet och det är jag som riggar det- jag hade handlat på vägen hem i går och kokade ägg på kvällen, i morse gällde det att inte glömma någonting eller komma försent...
När jag kört en bit insåg jag att jag glömt ett par inneskor- mina tofflor jag har på jobbet har gått sönder och jag måste skaffa mig ett par nya, men tills jag gjort det behöver jag ju ha något på fötterna.... men det glömde jag i morse förståss....
Det jag inte glömde däremot var att ställa mig på vågen, den grinade tillbaka på mig -100gr till. nu har jag blivit av med hela ett kg på tre attackdagar.
Ja det är väl inte så dåligt, Dukan beräknade ju mitt resultat till 1,2 kg... och 200 gr det är ju ingenting, ett glas vatten väger ju mer så... jag borde kanske vara nöjd med det resultatet. Men jag har inte haft något bestyrande att gå på toa på två dagar och jag känner mig uppstoppad och svullen i kroppen....

Nu tänker jag ju inte ge upp så lätt, jag tror att det kan ta ett tag innan kroppen fattar galoppen och ändrar på sig så idag kämpar jag på med en till proteindag.....
Kanske kommer den där frälsaren ( som min kompis Mona kallar det för när man får göra 2.an på toa) och jag får en roligare stund på vågen i morgon...
Från i morgon går jag in i crusie fasen där jag ska hålla mig i 77 dagar och i morgon får jag äta lite grönsaker....man kan välja olika ätmönster i crusiefasen, det vanligaste är att varva varannandag med proteiner eller proteiner+grönsaker eller att äta 4 dagar proteiner och 3 dagar protein+ grönsaksdag... jag tror att jag kommer köra 4/3.... proteiner på mån- tors och proteiner+ grönsaker fre- sönd.

I morgon planerar jag att städa undan julen, på kvällen kommer sambons barnbarn för att sova över och på söndag ska jag på brunch med mina Forever kollegor på Högberga gård på Lidingö... då gäller det att satsa på mycket proteiner....

Maten idag:
Frukost- ett par skivor skinka, 1/2 kokt ägg
Lunch- omelett av 2 ägg, skalade räkor
Middag - räkor, kokt ägg
kvällsmål- kesella

Så det blev en riktigt ägg och räkdag det här.... men det gick bra det med....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar