tisdag 14 januari 2014

Måndag crusie 5/77

Jag har glömt bort att jag gått in i en ny fas- efter attack kommer ju crusie, och här ska jag vara kostmässigt i sammanlagt 77 dagar innan det blir sammanslagningsfasen...
På grund av mycket att göra blir det 4/3 takts fas, alltså 4 proteindagar och sen 3 protein/grönsaksdagar i veckan.
och så ska jag försöka få till två halvfastedagar också, den här veckan kommer det bara att bli 1, i morgon.

I går var det alltså proteiner för hela slanten och fast jag inte kunnat förbereda mig så värst bra och skulle iväg på möte så är jag nöjd med min måndag.
Till frukost blev det kesofrutti, lunchen bestod av ungslax och en röra med kvarg/kesella/gräslök o purjo och middag- ja det blev ett kokt ägg och två koppar kaffe i samband med mötet jag var på på kvällskvisten.

Jag kom hem senare än jag tänkt mig men precis då min raring därhemma krypit till sängs och tänkte titta på Äkta människor, en dag försent....

Somnade sen som en stock, fylld av positiva intryck från kvällen och söndagens brunch- det är inte klokt vilken energi de ger mig, tjejerna och killarna som är mina Forever kollegor. Waw vilken känsla det är att komma till "jobbet", med möten och utbildningar och få kramar och "Vad kul att se dig" och "vi ses snart igen".
Tänk om det var så när man träffade chefen på jobbet... men han kommer aldrig komma fram med armarna utsträckta och säga "Hej, vad kul att se dig idag, har du sovit gott?" och det beror inte på att jag inte gör det jag ska eller inte är uppskattad som kollega.....

Jag önskar att jag kunde dela med mig av den här positiva energin till flera... jamen, vet ni vad det bästa är?
Jag kan ju det! Det är ju bara att hitta er som vill....

Kanske just DU som läser det här känner att du fastnat i gamla hjulspår, inte trivs på jobbet eller helt enkelt bara längtar efter något annat?
Vet du, då kanske jag har ett förslag..... om du hör av dig.

Idag är det ny proteindag och i kväll ska jag träna, om allt blir som jag tänkt mig blir maten så här:

Frukost- kesofrutti, ett kokt ägg med kaviar
Lunch- galett med kokt lax
mellis- kokt ägg
efter träningen: Forevers Ultra, som är ett jättebra proteintillskott
middag vet jag inte, men det finns 1 kg köttfärs som skall tillagas, så det blir nog lite av den....

Ha en skön tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar