torsdag 9 januari 2014

Attack 3/3

Redan 3 attackdagar avklarade. Det går fint fint det här...
I morse hade jag bara gått ner 100 gr- det var mindre roligt än i går morse förståss, men jag har ju ändå tappat 0,8 kg på två dagar nu så....
och det är ju en hel dag kvar att tappa de 0,4 som fattas för att uträkningen på Dukandiet.uk sidan sa att jag skulle gå ner de här tre dagarna....

I morse hade jag tid för läkarbesök på gastrokliniken på Karolinska sjukhuset. Jag hamnade där pga av ett tarmvred -06 och eftersom de då fick veta att jag redan -87 fick diagnosen Chrons ville de hålla mig under uppsikt då och då. Nu har den gamla professorn jag gick hos från början gått i pension och idag skulle jag träffa hans efterträdare.
Hon var en trevlig kvinna i 45 års åldern och vi pratade en hel del om min mage och jag fick lite förklaring på varför jag ibland får så hemskt ont... det beror på att man konstaterat att jag har förtängning i tarmen pga av ärr efter inflammationer och att jag ibland äter mat med för hårdsmälta fibrer....
Jo jag har nog hört den förklaringen förut, men jag har så lätt att förtränga, glömma och gå vidare- envis som en åsna som man är.....

På jobbet blev dagen komprimerad eftersom jag kom lite senare än vanligt så det var fullt upp, dessutom skulle vi köra in alla inbetalda hyror sen 30 dec, och som vanligt strulade det nya programmet för oss.... många siffror, papper blev det... och jag blev senare än vanligt och hann inte åka och träna som jag tänkt- det var inte bra, men det är inte alltid det blir som man tänkt sig.

Ensam hemma när jag kom hem för gubben var på möte- perfekt för att sätta sig i soffan och slöa framför tvn men jag satt mig vid telefonen och ringde lite kunder- det är dags för uppföljning, bokningar och inbjudningar igen.... nu är årets mål satt och det är hög tid att jobba emot dem....

Dagens mat:
Frukost: Kvarg blandad med keso och vaniljyoghurt
Lunch: 1 kyklinkorv och 1 äggs omelett, keso blandad med kanel
Middag: Grillad Kyckling
Kvällsmål: Kesella blandat med lite vaniljyoghurt

I morgon är det fredag, och på jobbet har vi frukostmöte- jag har handlat lite och kokat ägg.... för min del blir det väl ägg och skinka när kollegorna käkar smörgåsar....
Sen
Blir det fredagsmyyys....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar