söndag 5 januari 2014

Ganska trött...

Sitter och tittar på finalen i Hockeyfinalen- våra juniorer mot Finland i VM final. Spännande fast det just nu är motståndarna som leder....

Jag är helt uttröttad, och väldigt nöjd med min lediga dag, ja så värst ledig vet jag inte om jag varit jag har storstädat, först köket och sen badrummet.... och eftersom jag gjorde sovrummet häromdagen innebär det att jag bara har vardagsrummet kvar, sen är hela lägenheten nystädad och fräsch....

Undrar hur många kalorier man förbränner när man storstädar i ett par timmar?

När köket var glänsande tog jag på mig träningskläderna och gick  ut på en snabb runda- 48 minuter senare hade jag avverkat 4,72 km och gjort mig av med 280 kcal och ställde mig i duschen.....
men
först skurade jag badrummet, när jag ändå var i gång.....

sen plockade jag fram strykbrädan och tog itu med en jättehög med tvätt som samlats på hög på en stol i vardagsrummet under helgerna, för tvättmaskinen har fått jobbat fast jag latat mig....
medan jag strök tittade jag på tv- där var en film om ett norskt par som skulle ta sig till nordpolen, de stretade och drog sin packning i varsin kanot över snö och is, i vatten och på gungande "land".... optimistiska och glada tog dem sig an den ena efter den andra utmaningen och sov i tält.....
Jag beundrar såna människor, som först planerar och sen genomför dem och upplever vidunderlig natur och tar sig igenom utmaningar och prövningar och man blir så lycklig när de når fram till sina mål... men idag fick de ge upp på grund av tidsbrist och vända tillbaka.....

Jag har satt upp mina egna mål för året- då är det mitt företag jag tänker på- om jag kan nå mina mål- då kommer saker och ting vara mycket annorlunda när det här året är till ända...
idag har jag fått ett erbjudande- att åka till England i maj på ett stort Forever evenemang... det låter härligt lockande och jag är så glad att jag fick erbjudandet, och i England har jag aldrig varit så det skulle vara skoj, förståss.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar