fredag 26 april 2013

Bara måndag och fredag...

Den här veckan har gått fort, jättefort som vanligt det känns som det bara varit måndag fredag och nu är den slut...
i alla fall här med bloggandet...

På jobbet har det varit fullt upp och hemma.... ja vad har jag sysslat med på  kvällarna egentligen?

Måndagskvällen blev det ång rask runda med pulsbälte och allt. Kul att se på staplarna att jag gjort bra i från mig och roligt att jag gick på nytt snabbhetsrekord igen.. sen blev det väl det vanliga plocket, duschen och lite matlådematlagning.... jag gjorde en härlig råkostsallad med en basilika sås till tisdagens lunch/middagsvlåda...

På tisdagen var det yoga- så skönt att varva ner och sträcka på alla sega, trötta och stela leder..... jag har lite ondare i axeln igen jag hoppas att det är träningsverk/ överansträngning pga helgens båtpyssel....
Nu är det ju snart fyra månader sen jag fick min kortisonspruta i leden så att värken ökar kan ju också bero på att den slutat verka.....

På onsdagskvällen var jag lite seg och la mig en stund på sängen med mina WF, Yatzy och andra spel en stund för att koppla av.....
Kvart i elva vaknade jag- hela kvällen var borta och förbi och det var bara att borsta tänder och krypa ner under täcket- lite snopet.... sen sov jag inte alls något bra och var ganska trött när jag släpade mig upp i går morse....

I går hade jag tagit ut lite komp för att åka till min gamla hemstad Uppsala och träffa gamla kollegor.... På morgonen fick jag uppdrag att fixa med en kollegas 50 årsdags uppvakning som skulle gå av stapeln 15.30 i går eftermiddag...  eftersom våra chefer var på plats då och det kanske skulle dröja ett tag innan de var det igen.....
Jag fick vika förmiddagen till att boka ett arrangemang med resa, hotell och middag och göra en presentation över presenten till ett kort och ett kuvert. En del av grejerna måste konfirmeras av chefen- han ska bla flyga dem till Gotland och jag måste ju veta när han kunde för att boka hotellet.... och chefen for fram och tillbaka mellan olika möten, när han är på kontoret står han mest i telefonen.....
och själv skulle jag ju inte vara kvar till uppvaktningen....

Straxt efter lunch var allt klart i alla fall och jag kunde ta itu med mina vanliga sysslor och jag kom faktiskt iväg som jag tänkt.

Gamla kollegor är trevliga att träffa, det är det en av dem har fyllt 70 och vi andra skulle fira henne... det är ett tag sen vi jobbade ihop- 92 men vi träffas varje vår och det har blivit en trevlig tradiotion även om jag känner att det var väldigt längesen och att jag gått vidare, kanske lite mer än de som är kvar i samma bransch, i samma stad....
Indiskt mat blev det och jag åt någon god kycklingrätt med lite ris, någon grönsaksrätt som var bra för magen och saffransglass...
Lite slarvigt leverne men jag avverkade också en timmes promenad på kullersten på vingliga lite högre klackar också....

Eftersom jag inte var hemma i går blir det lunch med kollegorna idag...... jag kan välja på gravlax eller entrecote i en restaurang eller hänga med killarna till taistället- vi får väl se....

Jag slutar tidigare idag med, för idag har jag äran att hämta lilla Viktor på dagis- han har visst planerat att vi ska leka med bilar, men han har ju ingen aning om att farmor har en överraskning i väskan- en racerbåt- man drar i ett snöre så åker den iväg.... den måste vi ju prova i  badet....

1 kommentar:

  1. Indiskt? Jag trodde det var persiskt, det är väl inte som indiskt.
    Jag åt indiskt igår, fast inget ris, det var såååå gott.

    SvaraRadera