onsdag 17 april 2013

På kurs...


Idag var hela gänget på kurs- datakurs. Vi har ju fått Office 2013, sprillans nytt ja så nytt att färgen knappt torkat i hörnen, sa läraren.... i alla fall finns inte några böcker på svenska att köpa hem till referensbibiloteket....

På förmiddagen blev det Outlock och alla finesser med det programmet, och efter lunch blev det worl, excel, powerpoin och allt det andra.....

Jag fortsätter med min detox och idag är det tredje dagen... jag var lite orolig över hur det skulle funka med att detoxa och vara på kurs och var beredd på att behöva ta till de välkända proteinerna, men det gick så bra så...

Jag åt en spenatsmotie till frukost, innan kursen startade bjöds på kaffe och smörgås- jag tog ett par skinkskivor och lite paprikastrimlor till mitt te..
Fikat vid nio, då nöjde jag mig med en satsumas....
I lunchrestaurangen valde jag sallad och fick själv plocka åt mig det jag ville ha i salladsbaren, förutom olika grönsaker tog jag lite salladskyckling och räkor....
eftermiddagskaffet stod uppbullat med just bullar, kanelbullar, kakor och fruktfat- en till satsumas slank ner i magen....

När jag kom hem var jag ganska trött i huvudet av allt nytt, och drog på mig träningskläderna och gick ut en sväng... min långa runda på rekordtid- hela 2 minuter snabbare än förra gången- nu är jag på gång! det känns så härligt....

Efter en skön dusch vankades det middag- Grönsakssoppa med skivade champinjoner och cayennepeppar..... medan jag tittade på tv4 play och gårdagens Biggest loser....

Skönt trött i både kropp och knopp, i kväll blir det tidig hopp ner i sängen...

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar