söndag 14 april 2013

Kalasdag!


idag har det varit en riktig kalasdag.

Solen sken och det var flera plusgrader, man kunde vara ute i vårkläder utan att frysa och njuta av vädret och den lediga dagen...

och så var det min tur att ha kalas!
Uppvaktad blev jag av tre solstrålar i mitt liv som nu flyttat in hos mig och bor i skåpet... när jag vill kan jag öppna dörren till skåpet där tekopparna står..... och titta till dem....


Dagen började jag med att städa, jag bar upp en del vintergrejor till vinden och ut med lite glasflaskor och sånt till miljöstugan.... innan jag gick och mötte Viktor som kom med sin mamma med tunnelbanan, eftersom Hampus också var på väg, bestämde vi oss för att gå till lekparken så de fick leka lite i det fina vädret....






Sen gick vi hem och högg in på tårtan innan de andra kom..... den var god!




Jag smakade en bit jag med och firade att jag nu inte behöver känna pressen av tårtätning på flera månader....




När alla åkt hem, var det hög tid att laga middag som blev spökkyckling med sallad....,
och nu börjar uppladdningen inför morgondagen, då jag först ska lämna in bilen så att de får kolla till min ofungerande Ac lagom till vårvärmen är här..... sen ska veckans personalfrukt till jobbet köpas och framför allt- min Detoxvecka startar....

Just nu känner jag mig inte så väldigt förberedd, men det får lösa sig vartefter, jag övade ju lite förra veckan så det ska nog funka bra....
Tänkte skriva om det på en egen flik....

Snart börjar Mästarna mästare, det tänkte jag se men annars blir det en tidig kväll i kalashuset...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar