fredag 5 april 2013

Fredagsfeelings...


idag har det varit en låååång dag, dagarna blir långa när man sitter nästan själv på kontoret och man har ingen att prata med.... telefonen har varit ovanligt tyst idag med, förutom en av de där otrevliga försäljarna som påstår sig har pratat med mig och att vi kommit överrens om att höras just idag.
?
Och sen har han mage att bli ofärskämd när jag säger att vi inte vill köpa det han erbjuder, trots att han skickade en offert för ett halvår sen.....

Vid lunch var jag smart och åt före lunchtid sen gick jag ut och tog en lång promenad... den kändes längre innan än efteråt- jag trodde att det skulle vara lite längre, men nästan 6 km blev det i alla fall....
Jag tycker att jag blivit duktig med mina promenader nu... sen påskafton har jag gått 21km på de 3 tim, 45 min jag gått....
Jag försöker registrera mina träningstider med Sportstrackerprogrammet i mobilen, det är roligt att se hur mycket eller lite man rör på sig under månaderna... och att jämföra tiderna när jag går samma rundor flera gånger...

I dag fick jag ett mms från en av sonhustrurna, de var på ultraljud och skickade en 3Dbild på den lilla pojken som  lever om i hennes söta mage.
Vilken teknik det finns nuförtiden, jag blir lite avundsjuk- på den tiden det begav sig för mig fanns bara ultraljud för riskmammorna.... men ja det är ju några år sen.
Ja sen jag fick barn har det hänt en hel del med både det ena och det andra....

Bola Silverpläterad med två hjärtanNär min tredje barnbarn föddes såg jag för första gången ett gravidsmycke- jag antar att det funnits en tid fast jag inte haft en aning om det.... men häromdagen såg jag en tjej med ett sånt och kom ihåg att det fanns igen, så idag har jag beställt ett jättefint till den väntande mamman...



Planerna för kvällen?
ja, det är fredag och vi ska mysa med räkor och ett glas vitt...

Annars har jag hållit mig till proteinrik mat idag också:
Frukost- galett med 2 skivor skinka

Lunch- 100g kalvsylta med en röra av rödbetor, kesella och lite purjo och ett kokt ägg

Middagen kommer alltså bli- räkor, galett, liten klick majo, dill... hur jag kan veta det?
Vi äter räkor ofta på kvällarna så jag bara vet.....

Ha en bra fredagskväll alla, med eller utan räkor....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar