onsdag 10 april 2013

Nej då, nejdå....

Nejdå jag har inte försvunnit, jag finns kvar här i min lilla bubbla och livet rullar vidare....

Dukankosthållningen kraschade i påsk och jag föll för ett gigantiskt godissug och stressåt godis så jag till slut mådde illa...
Det har aldrig hänt förut- att jag mått illa av godis alltså... dessutom blev magen uppblåst och ballonglik- nej usch så dåligt jag mådde och så vill jag inte må någonsin igen...

Inte blev det bättre för att påsken landade mellan två födelsedagar heller - vilka goda tårtor jag ätit!

Sen försökte jag mig på ett par dagars proteinätande, det gick bra på dagarna men på kvällarna åt jag mackor och godis och drack lightläsk igen och så var ännu en bra dag försörd...

Så nu har jag gått upp lite igen.... jag blir så galen på mig själv som gör så mot mig....

Men det hjälper inte att sucka om man ska komma till rätta med det här, det är bara att spotta i nävarna och sätta fart...
Och jag måste ta till drastiska metoder för att vända den här armadan på rätt kurs igen....

Nu märker man att våren nalkas sakta men ändå säkert, i och med sommartidens intåg tycker jag att allt blev mycket lättare på nåt sätt....
Kvällarna är ljusare och jag hinner ut på mina rundor när jag kommer hem från jobbet, humöret är lättare och det går fortare och fortare när jag går....

På våren brukar jag köra en detox eller fasteperiod och det tänker jag göra nästa vecka.... jag skulle kunna kört redan den här veckan men jag fyller år och ska firas av barn och barnbarn i helgen....
Så den här veckan trappar jag ner och ställer in mig, läser en massa tips och recept och skaffar det jag behöver....
Och så har jag tjuvstartat lite....
i måndags och i går blev det spenatsmothie till frukost och sen proteiner resten av dagen, idag blev det spenatsmotihe till frukost, grönsakssoppa till lunch och i kväll blir det en råkosttallrik som jag tänkte ta ett kokt ägg till också så jag får lite proteinder i mig....

Jag älskar grönsaker och minns väl perioden i höstas när jag längtade efter att få prova rawfood så mycket att jag åt det en gång i veckan....
Kanske slutar min detox med något liknande upplägg- det vet jag inte just nu, tänker försöka ta dagarna som de kommer och njuta av dem så mycket jag kan....

Idag på lunchpromenaden fick jag årets bästa tid- jag tänkte ta en tur med joggingsskorna när jag kommer hem innan jag äter middag också.... hoppas den också går undan....

Annars är kvällens planer att planera, titta ikapp på biggest loser, städa och plocka lite... får väl se hur mycket jag hinner...

Hoppas att alla har en bra och trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar