måndag 22 april 2013

Måndag igen....

Oj vad fort den gick, helgen.... men det känns på nåt sätt som att den var lång och trevlig. Vädret var fint och vi tillbringade många timmar tillsammasn på varvet....

Äntligen har isen gett med sig, men marken på varvet är så vattensjuk att de stora maskinerna som hämtar båtarna till isättningsstället inte kan köra där än..... i morgon skulle de börja men det är uppskjutet en vecka.....
Så vi har en helg till på oss innan det är dags och det är bra för vi slipper stressa med allt som måste vara klart....
I lördags putsade och polerade jag i sittbrunnen, i går dammsög jag hela båten, alla skåp. lådor och stuvfack.... oj det tog ett tag....
sen satt jag i solen en stund innan jag slipade och fernissade lite.... jag tog det medvetet lite lugnt för att inte sätta igån värken i armen.... nu har jag ingen värk och undrar om jag tog det väl lugnt....
Kaptenen antydde nåt om att det ännu är mycket kvar att göra....

Förra veckans fem dagar med bara grönsaker i magen skall följas upp med ännu en vecka hade jag tänkt.... fullt och hel detoxmat blir det kanske inte men en hel del grönsaker tänkte jag ändå stoppa i mig..... eller om jag ska ta varannan grönsaker, varannan protein och se vad som händer....

I dag blev det en grönsaks och proteindag i alla fall, vi åt räkor till middag i går kväll och jag hade ingen ork att fixa med matlåda så jag åt i restaurangen och hade tur- det blev kycklingspett med grönsaker, både kokta och råkost....

När jag kommer hem i kväll är planen att ta min långa snabba runda, kanske blir det nytt rekord den här gången igen??
Sen väntar en stor hög med nytvättat på att bli nystryket- i helgen kunde jag hänga ut saker på tork för första gången- det luktar så gott om kläderna sen....
Ja, och så ska jag försöka få till lite gott till morgondagens matlådor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar