fredag 12 april 2013

Gårdagens tema- Orkidé

I går var det min tur att fylla år, nu har vi äntligen tröskat oss igenom familjens vårfödelsedagstårtor.... ja inte riktigt för på söndag kommer barnbarnen och gratulerar och äter tårta och fiskar fiskdamm... men sen är det över för i år....

Två av mina kollegor gav mig en miniorkidé som nu står i på mitt skrivbord och på kvällen bjöd min älskade sambo mig på middag på restaurang Orkidé på medborgarplatsen i Stockholm.
4 små rätter och två glas vitt vin blev det, så någon vidare proteintorsdag blev det inte.....

 
 
Så proteindag skulle det bli idag istället, och det började bra med Dukangalett och kalkonskivor men redan till lunch slarvade jag i mig resterna av grönssaksoppan jag kokade häromdagen...
 
och nu har jag bestämt mig, efter att provat ett par dagar den här veckan och sett att det fungerat bra, ska jag göra min vårdetox nästa vecka....
Bara grönsaker ska jag äta, smotihes, sallader och rawfood rätter.... och jag tänker njuta av varenda tugga....
De dagar jag provat den här veckan, i måndags och onsdags har jag varit så pigg, vaknat tidigt och varit på ett otroligt bra humör hela dagarna...  och jag har blivit så nyfiken på hur det kommer att kännas efter en vecka att jag måste prova det här nu...
 
och även om jag överger Dukandieten för några dagar är det den bästa diet jag vet, så jag vet hur jag kommer att äta när jag frossat klart i mina grönsaker....
 
jag måste få bukt med godissuget som vaknat i kroppen och som fortfarande bråkar med mig.... och komma över tristessen med keso och ägg i alla dess former.....
 
Så ikväll blir det inga räkor till middag som jag tänkte först- det blir en råkosttallrik med riven rödbeta, morot, babyspenat, gurkstavar, lite tomat som jag strör över med rostade solroskärnor.....
och ny patron till bubbelmaskiner är inköpt så det blir massor med bubbelvatten till...
 
I morgon väntar båtjobb igen och så ska jag planera vad jag ska ha i fiskdamspåsarna på söndag, fiskdamspåsar måste man ju ha när det är barnkalas, eller har man slutat med det nuförtiden?
Småkillarna gillar det i alla fall...
 
Ha en mysig fredag, och en härlig  helg!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar