onsdag 3 april 2013

Härlig lunchrunda...

I natt har jag nog satt rekord i att vakna och somna om, jag vet inte hur många gånger men det känns som om det var en gång i timmen jag tittade upp och kollade vad klockan var.
Det var längesen jag sov så här oroligt och jag skyller på att det måste vara sommartiden och att kroppen inte vant sig än.... för stressad är jag inte alls, tycker/ tror jag....

I går kväll blev till slut min bil tvättad och nu är den vit och fin och ser nästan ny ut.... jag kollade luften i däcken också så nu förstår jag varför det känts så konstigt att köra för det var alldeles för lite i ett av framdäcken, idag var det stor skillnad när jag gled iväg till jobbet.... det känns bra att ha den renaste bilen i hela garaget.... speciellt om man tänker på att halva garaget är uthyrt till en bilfirma...

Hemma i kylen börjar det eka lite tomt och det fanns ingen keso och knappt något annat heller för mig att äta så till frukost fick jag ta två kokta ägg, två skivor kalkonkött och ett glas med lättfil, havrekli och linfrön... men det gick bra, jag blev mätt så jag klarade mig att ta en lunchpromenad innnan jag åt min matlåda.
3,5 km på 35 minuter och jag hade halva rasten kvar när jag kom tillbaka- det känns lite lyxigt att ha så lång  lunchrast att man både hinner motionera och äta i lugn och ro...
och jag tycker allt att tempot var riktigt hyfsat, det var bara lite isgata kvar där jag fick ta det lite lugnt idag å andra sidan var där brantaste uppförsbacken så det var skönt att ta det lite lugnt just där....

 
När jag är ute och går numera lyssnar jag på talbok, jag har köpt ett abonnemang på storytel och har tillgång till obegränsat antal böcker, så det är bara att sluka... förra veckan var det hemskheter i öronen för jag läste Hellströms/ Roslunds senaste bok- Två soldater... Nu är det lite lättsammare - Sonjas sista vilja som handlar om 3 kvinnor i femtioårsålderns som ärver en massa pengar och äventyr av sin vänninna Sonja när hon hastigt dör....
 
 
Lunchen idag var mikrokokt fisk med en röra av kesella, lite fettfri majo, purjolöl, crabsticks och rom.
 
 
Planer för kvällen har jag inga speciella mer än att jag ska handla på vägen hem, baka carlsbröd äta middag och laga matlåda till i morgon....
I morgon är det proteintorsdag så det blir väl nåt proteindagsbra kan jag tro....
 
Och om klockan inte går för fort och jag orkar när jag kommit så långt kanske jag tar mig en lite kvällspromenad innan det blir mörkt....... eller så kryper jag ner till kudden för att jag är för trött efter nattens dåliga sömn, jag har ju motionerat idag så jag behöver ju inte känna mig stressad för det i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar