torsdag 4 april 2013

Sov gott...

Att säga att jag vaknade med förvåning är en underdrift, jag är fortfarande förundrad över att klockan var kvart över sex när jag slog upp ögonen och tittade på klockan och såg hur mycket den var...
Radion hade varit igång i 20 minuter och gubben varit uppe på toa, jag vaknade av att han stängde fönstret när han kom tillbaka...
....och jag fick lämna den sköna drömmen där jag befann mig i Dalarna och försökte ta mig över en äng som kryllade av ormar i sällskap av en okänd kvinna, ja i drömmen visste jag vem hon var men det är alls ingen jag känner i verkliga livet....
Vackert så man kunde dö var det ialla fall i omgivningen i min dröm.....

Jag klappade och pussade lite på min sambo och gick upp och när jag kom till jobbet tio minuter innan jag börjar kl 8 var jag fortfarande förundrad, jag hade sovit längre än vanligt och ändå hunnit med att duscha och tvätta håret, äta frukost och komma ändå komma itid - utan att stressa ett dugg....

Tänk att våren kom med sommartiden- det är härligt och när jag hörde på radion att det idag ska bli +6 - 10 grader varmt tog jag fram min nya vårkappa.....

Proteindag idag- min tredje i rad ( nu måste påskvikten bort och resan mot målet forsätta...)

Frukost fick bli kesofrutti och en carls bröd med kalkon på

...i lunchlådan har jag packat ner kokt rödspätta med en sås av lättmjölk, räkmjukost, räkor, kokt ägg och dill

och till middag har jag planer på att göra en galett som jag sen lägger mager skinka el kalkon på, river lite västan över och sen kör i micron som en sorts varm macka.....

Planen efter jobbet är att först åka till en leksaksaffär- på söndag fyller ett barnbarn 3 år och han har önskat sig en racerbil i paketet.....
och innan jag äte min middag vill jag ta en av mina långa snabba rundor....

och så ska jag börja titta i mina tyggömmor- ett nytt barnbarn kommer i sommar, och de andra har fått varsitt lapptäcke från farmor, det är allstå tid att sätta sig med symaskinen några kvällar framöver....

Ha en härlig torsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar