tisdag 16 april 2013

Fyrser...

gör jag idag.... ja, det gjorde jag i går också men idag känns det ännu värre....

Vaknade med huvudvärk- det är sällan jag gör det, ja det är sällan jag har huvudvärk överhuvudtaget men idag är ett undantag...

Bilen blev inte lagad i går för verkstan saknade delar, bilen blir varm som en bastu, så kanske skulle jag sätta mig i den en stund nu när jag fryser så....

När jag km till jobbet låg en pärm på mitt skrivbord, på pärmen satt en lapp som min chef skrivit:
"Har du fel på hålslagaren eftersom hålen hamnar snett?"

Om man tänker lite kan man ju tycka att det var en lindrig kritik av hur jag sköter mitt arbete..... att papper i en pärm är lite snett... det finns ju värre klagomål man kan få...
För jag tog det som kritik från någon som just nu letar fel hos allt och alla....

Själv hade hon precis satt sig i köket för att dricka kaffe, men när jag kom reste  hon sig och kom och hällde ut lite kaffe från koppen och fyllde på med kallt vatten...
"Att det ska vara så svårt att då dem att inte ta så mycket kaffe när de brygger-..." sa hon surt och blängde på mig....
Jag anser inte att det är mitt fel på något sätt att gubbarna är mer generösa med kaffet, men jag vet att hon är sur för att jag köpte kaffe av en annan sort utan att fråga henne först, när jag handlade förra gången......
Att hon själv alltid sagt att det kaffe jag köpte är det godaste, hör liksom inte hit.... det här har retat henne sen i julas när jag köpte det....
Kärring!

Jag tog min tekopp och gick in till mig och började jobba istället... och försökte se det positiva i alltsammans....

I slutet av nästa vecka kommer vår nya VD på plats- nu märks det hur alla blir mer och mer skärrade för varje dag som kommer närmare....

Och till råga på allt ska vi ha fotografering till nya hemsidan idag, just idag bör man vara på sin alldra bästa sida.... i alla fall när den ska bli bild....

Fotografer är något jag inte gärna söker upp frivillig, nu är jag tvungen att ta tjuren vid hornen, jag hoppas att han kan visa den här gammla tanten från en bra sida.... men vill ju inte sitta på internet och se ut som en rugguggla flera år framöver....

Snart är det lunch, vad jag längtar... vem trodde att jag skulle att jag skulle bli så förtjust i Qinoa och rivna rödbetor?

1 kommentar:

  1. Nej men fy vilken läskig människa! Jag har en kollega som är något av en besserwisser. Om jag har gjort ett fel, spelar ingen roll hur litet, så måste han bara påpeka detta. Givetvis har jag inte gjort felet medvetet, men det måste påpekas. Alternativet hade ju varit att han rättat till det, men då skulle han ju inte fått påpeka det för mig... Har svårt för sådana människor... KRAM

    SvaraRadera