torsdag 18 april 2013

Fyra


Nu har jag klarat av 4 detoxdagar, förutom att det blev lite fusk vid lunchen i går har jag hållit mig till att äta bara frukt och grönt. Det har gått så bra så...

I morse hade jag huvudvärk igen, jag tror det var en kombination av detoxen och det massiva lågtrycket, för nu har det släppt och utanför fönstret har det klarnat upp.

Nu börjar jag bli lite piggare och lättare i fötterna igen, kanske var det gårdagens runda som gjorde susen?

När jag haft en stund över på jobbet har jag tittat på de olika programmen i windows 2013 och försökt memorera det vi lärde oss på kursen i går.... att kunna använda outlock till med än att skicka mail med, det känns lite spännande...

I kväll var det tänkt att vi, jag och sambon skulle åka och veckohandla. På sommaren brukar vi handla på torsdagarna och åka till båten med det vi ska ha med oss på färden, det är skönt att ha det klart sen och bara kunna kasta loss efter jobbet. På vintern blir det lite si och så med inköpsrutinerna och vi handlar när vi vill....
Nu är ju inte båten i sjön än, men kommande helg är vikt åt jobb med den, det kommer bli långa dagar med putsmaskinerna i högsta hugg och matsäck- härliga tider, ja visst! men det gör ju att det måste planeras lite extra....

Jag hade först tänkt att min detox skulle vara i en vecka.... nu har jag inte bestäm mig än hur jag ska göra i helgen, under Dukantiden har jag liksom vant mig med att vara duktig i veckorna och sen "släppa loss" lite under helgen... det har inte fungerat så bra att gå till baka till rutinerna när helgen är slut den sista tiden och nu är jag orolig för att om jag äter som vanligt dvs Dukansk över helgen att jag förstör detoxen, så det lutar åt att det blir vegetarisk regim på tallriken i helgen.....

så förutom att handla i kväll lär det bli planering, planering och åter planering....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar