tisdag 19 juli 2011

Andra attackdagen...

Det går bra- jag mår bra, jättebra. Är så nöjd med mig själv att jag startade på nytt och inte sköt upp det längre för att gotta mig i vin, godis, glass och annat jag festat med under semestern. Än är det mycket kvar av sommaren och jag njuter av stillheten, de ljusa kvällarna och att det är så lite trafik när jag åker till jobbet. Det var längesen jag jobbade i mitten av juli, och det har funnits somrar utan ledighet så det känns lite som i "gamla tider" Å andra sidan har jag haft jobb då jag jobbat hårt under sommaren det hade också sin tjusning.

I går blev det grillad kyckling till middag/mellanmål jag var så hungrig vid femtiden när jag var och handlade så det gick inte att motstå den nygrillade och fortfarande lite varma halvan, att jag åt den så fort jag kom innanför dörren hemma.
Lite senare stekte jag  nötfärs till dagens lunch- kryddad med tacokrydda och serverad med minifraiche njöt jag denna kulinariska måltid på jobbets uteplats nyss.
Men i går när den var nystekt tog jag mig ett lite smakprov som lite nattamat på kvällen....

Frukosten idag har jag delat upp i två omgångar. Hemma tog jag först ett stort glas vatten då jag vaknade, efter dusch och andra morgonbestyr gjorde jag en proteindrink med havrekli och ett till stort glas vatten.
Vid niotiden åt jag ett kokt ägg och några skivor skinka, sen stod jag mig bra till lunchen.

I eftermiddag tänkte jag mig lite lättyoghurt till mellanmål
Efter jobbet ska jag till barnbarnen Linus och Hampus och bada, så jag tar med mig ett kokt ägg och lite keso m skinka för ett senare mellis hos dom, innan jag åker hem och lagar till laxen som ligger och tinar i kylen.

Idag är det ju lite varmt och soligt så det gäller att dricka lite mera än de vanliga 1,5 liter som ingår i dieten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar