torsdag 28 juli 2011

igår fuskade jag lite...

åkte ju för att träffa mina barnbarn efter jobbet. De var med sin mormor på den familjens lantställe och det brukar bli något  besök varje sommar där.
Innan jag åkte grundande jag med en bit formbröd med en stor skiva skinka i och så hade jag med mig två kokta ägg utifall hungern skulle bli för stor eller nåt..
Vi plockade först lite blåbär och sen hallon och det gick bara inte att motstå att stoppa in ett och annat bär i munnen- de var goda.... 4-åringen gick omkring och filosoferade om livet och tillvaron 1,5 åringen plockade bär från våra skålar....Det var en härlig stilla sommarkväll och jag gick där och njöt av tillvaron medan jag fyllde min burk...
Så ropade gammelmormor Kerstin, 86 att maten var klar!
Jäklars vad gör jag nu då- tänkte jag när jag såg vad det vankades till middag- Potatismos och falukorv täckt med någont täcke som såg ut som en blandning av chili och grädde...

Vad jag gjorde? Åt en liten klick mos och ett par korvskivor, ja jag tog tom en kvarts hembakad sockerkaksskiva - resten tog 1,5 åringen han om....
Jag har stått still i vikt hela veckan-  ett litet avsteg en sån här kväll är inte hela värden tänkte jag- det kanske är sista gången just Kerstin bjuder mig på middag.
I bilen på vägen hem slukade jag ett av mina kokta ägg och hällde i mig en flaska (5dl) vatten...

I morse visade vågen minus igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar