onsdag 20 juli 2011

Och vad äter jag idag då?

Om en timme är det lunch, idag blir det laxfilé och en röra på minikeso och kesella smaksatt med dill och lite purjo, salt och peppar. Jag har gjort två bitar lax men jag vet inte om jag orkar äta upp båda.

Frukost idag blev en skål vanilj lätt yoghurt med dagens ranson havrekli. Arlas lättvaniljgyoghurt har blivit den nya favvoyoghurten, på sememestern provade vi både skånemejeriets och icas varianter men arlas är godast tycket jag.
Så åt jag ett par skivor skinka och ett kallt kokt ägg som var över sen igår och två stora glas vatten ( det ena tog jag meddetsamma jag gick upp )

Förmiddags mellis: 1 glas m lättyoghurt med jordgubbssmak

Lunchen: har jag redan berättat om

Mellis på eftermiddagen blir ett kokt ägg kanske lite mer skinka

Middag i kväll? Jag har inget planerat, men det finns köttfärs kvar sen i går och hemma i frysen finns det både det ena och det andra, kanske gör jag någon gryta på ett par skivor rostbiff som ligger där, men min älskling är hemma och ledig så han har kanske något annat förslag- han är bra på det, att ha förslag och att fixa så att middagen är serverad när man kommer hem....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar