torsdag 21 juli 2011

Igår hade jag namnsdag...

Det är en dag alla i familjen glömmer men när vi kommer ihåg det brukar vi, jag och min älskling ha något gott till kaffet som budapestbakelse eller någon annan bakelse från kondiset på torget....

Ja man kan ju Dukanbaka någonting smasksit, men jag var inte så sugen och alldeles för trött för att leta fram recept och sätta i gång ett bak.... så jag gjorde lite snabb glass, ett tips jag läst någonstans på de sidor jag surfar runt på för att hitta recept att prova...

En halv burk lättkessella blandades med koncentrerad funlight saft och fick stå en liten stund i frysen för att bli kall. Det blev kanongott!

I morgon ska en av sommarjobbarna sluta och vi tänkte ha lite jordgubbar och glass till eftermiddagskaffet, men jag gör en egen variant till mig då. Jag ska prova att blanda kesella med min nya favoritfunlight - Summer.
Knapp så att jag kan vänta tills i morgon innan jag provar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar