lördag 23 juli 2011

Dag 1/76

..har varit en mycket trevlig dag.
Dagen började med lite sovmorgon och mys med min älskling. Vi brukar ligga kvar och dra oss lite och lyssna på Ring så spelar vi innan vi går upp och äter frukost vid niotiden och planerar dagen.
Vi har ju precis haft vår semester och semestertider är en tid då min älskling hittar på nya projekt som ska göra vårt båtliv ännu trevligare...så nu har han förståss fullt med idee´r som ska sättas i verket så fort som möjligt. Alltså skulle han till båten och jag hade hela förmiddagen för mig själv- det skulle klarna upp på eftermiddagen och då skulle vi träffas vid båten och bada, det är ju 22 grader varmt i vattnet så det är klart att man ska bada om det inte regnar.

Så vad gjorde jag, den här första dagen av de spännande 76 som nu ligger framför mig i crusingfasen jag startade idag?

Före frukost var det vägning. Attackfasens fem dagar blev -3,7kg! Nice början på dagen.
Lunch:efter att ha bakat stekpannebröd och skorpor, mjukost och förberett för middag m dessert: Stekpannebröd med falsk krabbröra
Mellis efter 30 minuter promenad och 500 m simning: Proteindrink
Middag: Ugnsbakad kycklingfileé med citron och dragonsås och lite grönsaker ( isberg, tomat, gurka o champinjon)
Dessert/ kvällsmål: Rabarberkaka med kesella blandad med vaniljyoghurt ( älskling får hemgjord vaniljsås)

Jag har också hunnit med ett par tvättmaskiner, boka tvättstugan, varit och handlat..... allt sånt där annat man hinner med på dagarna utan att man tänker på det...
Nu sitter jag på balkongen, det är en skön, varm stilla lördagskväll som jag njuter av medan jag lyssnar på dagens sommarprogram och Babben....
I morgon är en annan dag och då ska det bli segling- vilken tur att jag bakat och gjort mjukost- det underlättar matsäckandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar