tisdag 26 juli 2011

Crusiedag 4/ 76 - PV

Äntligen har min förkylning gett sig så pass att jag kunde ta mig i kragen och motionera lite på kvällskvisten. 3.18  kilometer rask promenad blev det, så rask att jag gjorde årets snabbaste runda - 9:48 min/ km!
För ett par dagar sen skrev jag om att jag varit med i xtravaganza ett tag och där lärt mig att förutom att äta bra är det viktigt med rörelseglädje, mental näring och mental träning varje dag och att jag försöker få till lite av de delarna om dagarna.
Den mentala näringen idag får bli att svärfar kom förbi en liten stund, och att jag pratat med Karin som just nu passar våra barnbarn då dagis är stängt- i morgon ska vi ses vid hennes sommarstuga, leka med våra hjärtegryn och plocka hallon och äta middag tillsammans. Vi brukar försöka träffas ett par gånger om året, ibland går vi på bio eller teater, eller så går vi och äter någonstans....
Mental träning har jag inte ägnat mig åt idag- om jag ska vara ärlig är det ett bra tag sen jag gjorde det.... så jag får ta mig i kragen lite där....
Den goda näringen idag har varit det här:

Frukost: 1 stort glas vatten, en skål med yoghurt
Lunch: Inkokt Lax, kokt broccoli och örtsås av kesella/naturell yoghurt
Mellis på eftermiddagen: 1 stekpannebröd med 1 skivor kokt skinka rullades ihop som en rulltårta och dipades i resterna av lunchsåsen.
Middag: Kesosquashplättar med kalkonbacon

och så massor massor med vatten, just nu känns det inte som om det blir något kvällsfika i dag, kanske en skvätt yoghurt i så fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar